PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W Sosnowcu połączą tereny inwestycyjne z S1

  • Autor: PAP
  • 23 lis 2016 07:01

W Sosnowcu połączą tereny inwestycyjne z S1 fot. Fotolia

Na początku grudnia Sosnowiec ma ogłosić przetarg na dokumentację połączenia trasy S1 z terenami inwestycyjnymi po dawnej kopalni piasku Maczki-Bór oraz z obszarem KSSE w dzielnicy Dańdówka. Szacowany koszt inwestycji przekracza 100 mln zł.

REKLAMA

Jak poinformował we wtorek rzecznik sosnowieckiego magistratu Rafał Łysy, projekt dokumentacji powinien być gotowy na początku 2018 r. Na jej podstawie określany będzie szczegółowy koszt budowy, obecnie szacowany na znacznie ponad 100 mln zł - nawet na 180 mln zł.

Miasto wyjaśnia, że jedyne miejsce, w którym można wybudować węzeł na ekspresowej trasie S1 (tzw. Wschodniej Obwodnicy GOP), aby spełniał swoje funkcje m.in. gospodarcze, jest wyjątkowo niekorzystne. Inwestycja musi objąć teren, na którym znajdują się rzeka i linia kolejowa, a sama droga S1 przebiega tam po łuku, co wymaga m.in. odpowiednio dłuższych pasów pasów włączeń do ruchu.

Dodatkowo, z racji ukształtowania terenu, na znacznej jego części trzeba będzie wykonać rozległe prace ziemne, a także - najpewniej - postawić złożone obiekty inżynieryjne. Konieczny będzie również wykup kolidującej z inwestycją stacji benzynowej - wraz z uwzględnieniem związanych z tym roszczeń.

Sosnowiec uważa jednak inwestycję za konieczną. Chodzi o skomunikowanie z główną przelotową trasą obszernych i szybko zapełniających się terenów inwestycyjnych po dawnej kopalni pisaku Maczki-Bór oraz z obszarem w sąsiedniej Dańdówce, gdzie znajdują się zakłady działające w sosnowiecko-dąbrowskiej podstrefie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Budowa węzła skomunikowałaby też S1 z centrum miasta - poprzez zbudowane już częściowo w poprzednich latach połączenie z ul. 11 Listopada, poprzez rondo Żołnierzy Wyklętych.

"Przez poprzednie 10 lat na przebudowę układu drogowego w rejonie Dańdówki i KSSE miasto wydało blisko 40 mln zł. Niestety ani budowa ronda, ani dróg wewnętrznych nie odciążyła ulicy 11 Listopada czy Wojska Polskiego. To jest możliwe jedynie za pomocą skomunikowania nieukończonej drogi z S1" - zaznaczył Łysy.

Obecnie na terenie ok. 200-tysięcznego Sosnowca znajdują się tylko dwa pełne powiązania miejskiego układu komunikacyjnego z przecinającą miasto trasą S1. To węzeł Jęzor w peryferyjnej dzielnicy o tej nazwie, u zbiegu granic z Mysłowicami i Jaworznem, a także węzeł z kolizyjnymi włączeniami w wąską ul. Lenartowicza - w północnej części miasta, na pograniczu dzielnic Zagórze i Porąbka.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA