PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Bez dialogu nie ma budowy

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 mar 2016 07:43

Bez dialogu nie ma budowy Fot. Fotolia

Nie od dziś wiadomo, że rozpoznanie potrzeb klienta to pierwszy krok na drodze do jego zadowolenia. Między innymi dlatego na rynku zamówień publicznych coraz częściej stosuje się tzw. dialog techniczny.

REKLAMA

Wówczas wykonawca zamówienia spotyka się z zamawiającym przed lub po wygranym przetargu, aby omówić szczegóły projektu. Dzięki temu wykonawca ma szanse dowiedzieć się, na czym klientowi zależy najbardziej i co stanowi dla niego największą wartość. Jeszcze do niedawna takie praktyki były stosowane przez firmy budowlane niechętnie, postrzegane jako angażujące i nie przynoszące wielu korzyści. Dziś dialog z klientem, na każdym etapie inwestycji, zaczyna być postrzegany jako sposób na efektywną i profesjonalną realizację projektów. Co się zmieniło i dlaczego warto korzystać z tej nieobowiązkowej procedury?

Prawnie formuła dialogu technicznego została uregulowana w nowych dyrektywach europejskich, które poświęcone są zamówieniom publicznym. Zarówno europejskie, jak i polskie regulacje dotyczące dialogu są elastyczne i pozostawiają decyzję o sposobie jego przeprowadzenia zamawiającemu. Samo jednak podjęcie dialogu jest dla klienta niewątpliwą korzyścią. Po pierwsze dlatego, że same konsultacje można przeprowadzić nawet przed pozyskaniem środków na realizację zamówienia.

Wówczas dzięki dialogowi technicznemu przyszły inwestor może dowiedzieć się m.in. ile potrzebuje pieniędzy na wykonanie projektu, ile trwać będzie sam proces wykonawczy, a nawet czego właściwie powinien wymagać od potencjalnych wykonawców. Nie wszyscy wykonawcy widzą korzyści z tej procedury. Na spotkania i rozmowy trzeba poświęcić czas i pracę specjalistów, za które firma nie otrzyma wynagrodzenia. Nie zwiększa to też prawdopodobieństwa podjęcia współpracy. Jednak firmy, dla których zadowolenie klienta jest jednym z kluczowych elementów prac końcowych, dialog techniczny podejmują. To jedna z niewielu w pełni transparentnych i komfortowych dla obu stron okazji do poznania punktu widzenia klienta, a co za tym idzie do rozpoznania jego oczekiwań. 

Dialog techniczny to przede wszystkim możliwość stworzenia punktu, w którym potrzeby zamawiającego spotykają się z możliwościami potencjalnego wykonawcy. Może on pomóc m.in. w wyeliminowaniu błędów w opisie czy realizacji zamówienia. Prowadzenie szczegółowych konsultacji z klientem pozwala firmie zaprezentować się nie tylko w roli wykonawcy projektu, ale także jako zaufanemu i rzetelnemu partnerowi biznesowemu, który doskonale zna i potrafi odpowiednio dobrać rozwiązania do potrzeb i priorytetów klienta. W rzeczywistości taki efekt możliwy jest jedynie dzięki indywidualnemu podejściu do każdego z projektów. Dzięki dialogowi technicznemu, ale także w ogólnym rozumieniu rozpoznaniu potrzeb klienta, wykonawca ma szansę wpłynąć na kształt inwestycji odpowiednio wcześniej, a w konsekwencji dostarczyć klientowi produkt szyty na miarę jego oczekiwań.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA