PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Construction Marketing Group: Zrównoważony rozwój przyszłością inwestycji komercyjnych w Polsce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lut 2013 10:07

Construction Marketing Group: Zrównoważony rozwój przyszłością inwestycji komercyjnych w Polsce

Przyszłość nieruchomości komercyjnych w Polsce jest nierozerwalnie związana z zielonym budownictwem i zrównoważonym rozwojem - takie wnioski płyną z pierwszego spotkania Construction Marketing Group, nowej organizacji zrzeszających specjalistów ds. marketingu strategicznego.

REKLAMA

Sesja inaugurująca funkcjonowanie organizacji odbyła się 24 stycznia w siedzibie sponsora spotkania, firmy Philips Lighting.

Konferencję otworzyła prezentacja celów i założeń Construction Marketing Group.

Następnie przedstawiciele największych firm deweloperskich, agencji analitycznych oraz wykonawców dyskutowali na temat zrównoważonego rozwoju na rynku budowlanym i nieruchomości komercyjnych. Przedstawiona została m.in. prezentacja pt. „Zrównoważone budownictwo w kontekście wizji zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050", przygotowana przez Irenę Picholę, lidera zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu w PwC.

Prezentacja była wstępem do głębszej dyskusji na temat przyszłości polskiego budownictwa komercyjnego w kontekście zrównoważonego rozwoju. Duża część uczestników spotkania wyrażała się w tej kwestii optymistycznie.

W dyskusji nie zabrakło jednak głosów krytycznych. Problemem, w kontekście najbliższych lat, może okazać się spowolnienie gospodarcze, które może zaowocować zatrzymaniem procesów realizacji „zielonych" obiektów. Poza tym mniejsze firmy nie widzą jeszcze potrzeby posiadania biura w przyjaznym dla środowiska budynku, co może okazać się decydujące dla nowych projektów biurowych.

Uczestnicy spotkania byli zgodni co do samej idei zrównoważonego budownictwa. Ich zdaniem jest to ważny i potrzebny etap rozwoju inwestycji komercyjnych, który nie tylko pomaga w ochronie środowiska naturalnego, ale także zapewnia znacznie niższe koszty utrzymania.

Styczniowa sesja to nie ostatnie spotkanie CMG. Organizacja planuje kolejne wydarzenia, które poruszą kluczowe dla branży tematy.

- Chcemy tworzyć profesjonalną Grupę Marketingową którą reprezentują kluczowi gracze na rynku budowlanym i nieruchomości. Zależy nam na stworzeniu platformy dającej możliwość regularnych spotkań oraz wymiany doświadczeń pomiędzy osobami decyzyjnymi w kwestii strategii marketingowych. Będziemy promować strategiczną rolę marketingu w tworzeniu strategii zrównoważonego rozwoju na rynku budowlanym i nieruchomości - powiedziała Katarzyna Chwalbińska-Kusek, założyciel CMG reprezentująca firmę Buro Happold.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA