PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Construction Marketing Group: Zrównoważony rozwój przyszłością inwestycji komercyjnych w Polsce

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lut 2013 10:07

Construction Marketing Group: Zrównoważony rozwój przyszłością inwestycji komercyjnych w Polsce

Przyszłość nieruchomości komercyjnych w Polsce jest nierozerwalnie związana z zielonym budownictwem i zrównoważonym rozwojem - takie wnioski płyną z pierwszego spotkania Construction Marketing Group, nowej organizacji zrzeszających specjalistów ds. marketingu strategicznego.

REKLAMA

Sesja inaugurująca funkcjonowanie organizacji odbyła się 24 stycznia w siedzibie sponsora spotkania, firmy Philips Lighting.

Konferencję otworzyła prezentacja celów i założeń Construction Marketing Group.

Następnie przedstawiciele największych firm deweloperskich, agencji analitycznych oraz wykonawców dyskutowali na temat zrównoważonego rozwoju na rynku budowlanym i nieruchomości komercyjnych. Przedstawiona została m.in. prezentacja pt. „Zrównoważone budownictwo w kontekście wizji zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050", przygotowana przez Irenę Picholę, lidera zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu w PwC.

Prezentacja była wstępem do głębszej dyskusji na temat przyszłości polskiego budownictwa komercyjnego w kontekście zrównoważonego rozwoju. Duża część uczestników spotkania wyrażała się w tej kwestii optymistycznie.

W dyskusji nie zabrakło jednak głosów krytycznych. Problemem, w kontekście najbliższych lat, może okazać się spowolnienie gospodarcze, które może zaowocować zatrzymaniem procesów realizacji „zielonych" obiektów. Poza tym mniejsze firmy nie widzą jeszcze potrzeby posiadania biura w przyjaznym dla środowiska budynku, co może okazać się decydujące dla nowych projektów biurowych.

Uczestnicy spotkania byli zgodni co do samej idei zrównoważonego budownictwa. Ich zdaniem jest to ważny i potrzebny etap rozwoju inwestycji komercyjnych, który nie tylko pomaga w ochronie środowiska naturalnego, ale także zapewnia znacznie niższe koszty utrzymania.

Styczniowa sesja to nie ostatnie spotkanie CMG. Organizacja planuje kolejne wydarzenia, które poruszą kluczowe dla branży tematy.

- Chcemy tworzyć profesjonalną Grupę Marketingową którą reprezentują kluczowi gracze na rynku budowlanym i nieruchomości. Zależy nam na stworzeniu platformy dającej możliwość regularnych spotkań oraz wymiany doświadczeń pomiędzy osobami decyzyjnymi w kwestii strategii marketingowych. Będziemy promować strategiczną rolę marketingu w tworzeniu strategii zrównoważonego rozwoju na rynku budowlanym i nieruchomości - powiedziała Katarzyna Chwalbińska-Kusek, założyciel CMG reprezentująca firmę Buro Happold.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA