PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czystość wpływa na sprzedaż

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 wrz 2018 16:07

Czystość wpływa na sprzedaż Fot. Shutterstock

Toalety to newralgiczne miejsca na mapie centrum handlowego. Ich czystość coraz częściej rzutuje na wybór miejsca na zakupy – szczególnie dotyczy to rodzin z dziećmi. Efekt? Traci i galeria, i najemcy.

REKLAMA

Nieskazitelnie czyste i pachnące toalety w galerii handlowej robią wrażenie – jednak taki obrazek to rzadkość na polskim gruncie. Choć zdarzają się wyjątki, to w większości obiektów obszary te pozostawiają wiele do życzenia.

Sanitariaty z dużą ilością ciepła i wilgoci, o dużym natężeniu ruchu, są najbardziej podatne na zabrudzenia np. kamień wodny, osady wapienne, urynowe, rdzę, tłuszcze czy resztki mydła. W takim środowisku szybko rozwijają się drobnoustroje i wytwarzają nieprzyjemne zapachy.

Efekt? Zaniedbania czystościowe mogą wpłynąć na negatywną opinię wśród odwiedzających, szczególnie tyczy się to rodzin z dziećmi, które w galeriach spędzają więcej czasu. To, co jest pojedynczym problemem i dyskomfortem dla klienta, staje się wielokrotnym problemem dla kilkuosobowej rodziny.

I choć galerie kuszą obietnicą „rodzinnych zakupów” to wystarczy wejść do toalety, by przekonać się, na ile warunki sanitarne będą przyjazne rodzinom. W jednej z ankiet agencji Harris Interactive, aż 50% osób przyznało, że opinią o brudnych toaletach dzieli się z przyjaciółmi i rodziną.  Takie recenzje i niezadowolenie klientów może skrócić czas zakupów lub zadecydować o wyborze konkurencyjnego obiektu z lepiej utrzymanymi sanitariatami.

- Toaleta w galerii handlowej nie musi być designerska, ale powinna być funkcjonalna i czysta. To ważny czynnik, nie tylko dla komfortu użytkowników, ale również ich zdrowia. Toalety publiczne stwarzają wręcz idealne warunki dla rozwoju zarazków, wirusów czy pleśni, które z łatwością będą migrować z powierzchni sanitarnych na dłonie - mówi Agata Froń, ekspert ds. czystości Clinex.

Nie tylko mycie, ale i dezynfekcja

Sprzątanie toalet w obiektach publicznych, takich jak centra handlowe, nie jest sprawą łatwą. Kluczem do osiągnięcia schludnej i estetycznej toalety jest doświadczony serwis sprzątający oraz profesjonalne preparaty, które ułatwią osiągnięcie wysokiego poziomu higieny. Czyszczenie i pielęgnacja toalet opiera się na systematyce oraz odpowiednich metodach działania. Jak często powinno się o nie dbać?

- Sprzątanie toalet powinno odbywać się przed lub po otwarciu obiektu, a także w przypadku trudnych zabrudzeń, niemożliwych do usunięcia na co dzień. Do tego dochodzi serwis bieżący: codzienne usuwanie zanieczyszczeń, konserwacja i naprawa urządzeń oraz uzupełnianie środków higienicznych. Równie irytujący dla klienta, co brudna toaleta, może być brak papieru, mydła czy zepsute suszarki do rąk - mówi Agata Froń.  

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.