PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce napędza branżę materiałów budowlanych

  • Autor: propertynews.pl
  • 12 sty 2017 17:06

E-commerce napędza branżę materiałów budowlanych Bartosz Pilch

Platformy e-commerce cieszą się coraz większym powodzeniem - z roku na rok rośnie zainteresowanie taką formą zakupów. Także dla branży sprzedawców materiałów budowlanych jest to szansa na wzrost poziomu sprzedaży.

REKLAMA

E-commerce oznacza dla klientów dostęp z dowolnego miejsca i wygodny sposób składania zamówień, szczególnie gdy te powtarzają się cyklicznie. Możliwość stałego podglądu poprzednich dyspozycji i dostawa towarów w wyznaczone miejsce zagwarantowały platformom e-commerce duży udział w rynku. W Polsce obserwujemy ciągle rosnące zainteresowanie tym kanałem sprzedaży. Dobre warunki do jego rozwoju w maju zapewnił również rząd, nie obejmując e-handlu podatkiem od sprzedaży. Rynek materiałów budowlanych dopiero zaczął korzystać z tego modelu, ale już może pochwalić się znaczącymi zyskami.

- Zeszły rok był dla branży dobrym zwiastunem i obiecującą prognozą na przyszłość. Dzięki dedykowanym rozwiązaniom, widzimy rosnące zainteresowanie zarówno wśród małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw budowlanych. Dla nich, współpraca z firmą z 50 oddziałami stacjonarnymi i nowoczesnym systemem e-commerce to bardzo duże udogodnienie. Sprzedaż internetowa umożliwia nie tylko zakupy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, ale także wiele innych udogodnień, jak ponowienie zamówienia jednym kliknięciem - mówi Bartosz Pilch, dyrektor e-commerce w firmie SIG.

Miniony rok był czasem dynamicznego rozwoju platform e-commerce w Polsce. Sprzedaż internetowa odnotowała przyrost na poziomie od 15 do 19 proc., w zależności od źródeł. Jest to duży postęp, w porównaniu do reszty gałęzi gospodarki. Był to też przełomowy okres dla branży budowlanej, która stawiała swoje pierwsze kroki na rynku e-commerce. Pierwsze rozwiązania e-commerce w tej dziedzinie SIG zapoczątkował latem 2016 roku, inicjując pilotażowy system, by w listopadzie wystartować z pełną platformą, dedykowaną klientom biznesowym.

- Już po pierwszych miesiącach od wdrożenia w naszej firmie systemu e-commerce widzimy, że polski rynek sprzedaży materiałów budowlanych potrzebował tego typu narzędzia. Dostrzegamy wyraźny trend wzrostu sprzedaży tych produktów właśnie tym kanałem – dodaje Bartosz Pilch.

Prognozy dla rynku materiałów budowlanych w ciągu 2-3 lat zapowiadają duży wzrost zakupów dokonywanych przez internet. W wielu firmach przez ten czas nastąpi też zmiana pokoleń. Dla tego młodszego, zakupy internetowe są naturalnym elementem codziennego życia, a także dużym ułatwieniem. Jednak osoby nie mające do tej pory styczności z taką formą, zachęcone jej popularnością, coraz chętniej będą z niej korzystać. Przewiduje się, że również zakupy m-commerce, czyli z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, staną się w kolejnych latach bardziej popularne, niż te robione za pomocą komputerów czy laptopów.

  • 1
  • 2
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.