PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Fuzja Cushman & Wakefield i DTZ to szansa dla innych graczy

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 paź 2015 10:26

Fuzja Cushman & Wakefield i DTZ to szansa dla innych graczy Michał Muc, dyrektor Działu Kompleksowych Usług dla Nieruchomości Savills

W ostatnim czasie na rynku doradztwa nieruchomości dużo się działo. Najpierw DTZ zostało kupione przez TPG & PAG, następnie to samo DTZ przejęło Cushman & Wakefield. Jak na fuzję zareagowali inni uczestnicy rynku? Michał Muc, dyrektor Działu Kompleksowych Usług dla Nieruchomości Savills uważa, że fuzja ta otwiera szansę innym graczom, w tym firmie Savills, na walkę o przejęcie nieruchomości w zarządzanie.


REKLAMA

- Połączenie DTZ z Cushman & Wakefield nie zagraża pozycji Savills na polskim rynku. Pomimo że obie firmy deklarują, że dysponują uzupełniającymi się kompetencjami i zasięgiem na różnych rynkach, wraz z fuzją dochodzi też do konsolidacji portfeli obiektów, którymi zarządzają. Część nieruchomości będzie względem siebie konkurowała na tych samych rynkach. Dotyczy to nie tylko wynajmu konkurencyjnych budynków, ale też m.in. zarządzania nieruchomościami handlowymi w tych samych miastach, które w sposób naturalny konkurują ze sobą. To otwiera szansę innym graczom, w tym Savills, na walkę o przejęcie tych nieruchomości w zarządzanie - uważa Michał Muc.

Jak dodaje, innym obserwowanym zjawiskiem związanym z fuzją na rynku doradców, jest wzmożony ruch na rynku pracy. To z kolei daje możliwość przejęcia rozpoznawalnych na rynku ekspertów, którzy nie widzą dla siebie przyszłości w nowych strukturach.

- Rynek stoi teraz przed wieloma wyzwaniami: spadek odwiedzalności centrów handlowych, powtarzający się dobór najemców, mniejszy udział najemców w kosztach utrzymania czy nacisk na optymalizację wykorzystania budżetów marketingowych. Żeby utrzymać konkurencyjność, trzeba wykazać się elastycznością, kreatywnością, oferować wysoką jakość i indywidualne, partnerskie podejście do klienta. Często także należy zaoferować w ramach umowy szerszy zakres usług, obejmujący np. project management, elementy asset managementu czy zieloną certyfikację nieruchomości - tłumaczy dyrektor Savills.

Podkreśla, że już od dwóch lat Savills duży nacisk, oprócz wzmacniania pozycji w obszarze budynków biurowych, stawia na rozwój na rynku centrów handlowych. - Nie było łatwo, ale w końcu widzimy rezultaty naszej pracy. Tylko w tym roku jesteśmy odpowiedzialni za koordynację otwarć trzech nowopowstałych centrów handlowych: Galerii Corso w Świnoujściu, Centrum Handlowego Neptun w Starogardzie Gdańskim, a ostatnio Ferio Wawer w Warszawie - wylicza. - Świadczymy też usługi zarządzania dla tych nieruchomości – od finansowych dla Galerii Neptun po pełen zakres obejmujący zarządzanie operacyjne, marketingowe i techniczne w pozostałych budynkach. W tym roku przejęliśmy też w zarządzanie budynek biurowy Atrium IBC w centrum Warszawy. W chwili obecnej zarządzamy 15 nieruchomościami komercyjnymi, współpracując z 350 najemcami w imieniu 12 właścicieli - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA