PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Jak agent zmienił się w doradcę

  • Autor: propertynews.pl
  • 18 gru 2017 15:15

Jak agent zmienił się w doradcę Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzający Colliers International w Polsce

Wraz z rozwojem rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce zmieniła się funkcja agencji z pośrednika w konsultanta. Dziś firmy doradcze pomagają klientom nie tylko przy skomplikowanych transakcjach kupna i sprzedaży nieruchomości, ale również przy wprowadzaniu strategicznych zmian wewnątrz organizacji.

REKLAMA

Pierwsze międzynarodowe firmy doradcze nad Wisłą pojawiły się w latach 90., gdy Warszawa przypominała ogromny plac budowy.

— Colliers International wszedł do Polski w 1997 roku i uruchomił swoje biuro w Warszawie. Mimo że nowoczesne nieruchomości komercyjne można było wtedy policzyć na palcach jednej ręki, był to odpowiedni czas na rozpoczęcie działalności, gdyż rynek polski się rodził, a my od samego początku braliśmy udział w jego tworzeniu — mówi Monika Rajska-Wolińska, partner zarządzający Colliers International w Polsce.

Od gazety do wyszukiwarki

20 lat temu rola agenta na rynku nieruchomości komercyjnych polegała głównie na pośrednictwie i dostarczeniu klientom informacji o możliwościach najmu, sprzedaży lub zakupu nieruchomości. Co ciekawe, agencje stanowiły głównie przedłużenie działu sprzedaży deweloperów i poszukiwały klientów do ich budynków. Dziś to najemcy korzystają z pomocy doradców w znalezieniu odpowiedniej powierzchni na najlepszych możliwych warunkach najmu. Dzięki postępowi technologicznemu doradca nie jest już pierwszym źródłem informacji na temat nieruchomości. Dzięki profesjonalnym wyszukiwarkom najemcy i inwestorzy za pomocą kilku kliknięć mogą znaleźć interesujące ich biurowce, centra handlowe lub magazyny w całej Polsce. Jeśli coś ich zainteresuje, do gry wchodzi doradca.

Indywidualne podejście

Przy podejmowaniu decyzji o najmie powierzchni biurowej, handlowej lub magazynowej nie ocenia się dziś nieruchomości tylko przez pryzmat metrażu, stawki czynszu lub opłat eksploatacyjnych. Współczesny doradca wskazuje możliwości efektywnego wykorzystania powierzchni, identyfikuje wyłaniające się nowe trendy społeczne i technologiczne, a także pomaga podjąć strategiczne decyzje o transformacji wewnątrz firmy. Mnogość danych i zmiennych powoduje, że klienci jeszcze bardziej niż kiedykolwiek potrzebują profesjonalnego doradcy, który przełoży ogrom informacji na praktyczne rekomendacje pozwalające na trafne decyzje biznesowe.

— Dziś kompetencje i zakres usług oferowanych przez firmy doradcze wykracza daleko poza działalność typowo agencyjną. Profesjonalny doradca towarzyszy klientowi na wszystkich etapach transakcji - od wyszukania nieruchomości, po negocjacje i finalizację umowy — mówi Monika Rajska-Wolińska.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.