PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Lepiej zapobiegać, niż... zamknąć

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 lut 2017 08:06

Lepiej zapobiegać, niż... zamknąć fot. Pixabay

Tak jak wszystkie obiekty budowlane, tak i mniejsze powierzchnie detaliczne starzeją się. Stopniowemu zużyciu ulegają praktycznie wszystkie elementy sklepu. Jeśli jednak sklep jest regularnie serwisowany, ryzyko większej awarii, a co za tym idzie tymczasowego zamknięcia biznesu oraz poniesienia wysokich kosztów napraw, jest stosunkowo niski.

REKLAMA

Każdy, kto prowadzi sklep detaliczny wie, jak bardzo uciążliwe mogą być usterki techniczne, oraz jak wpływają na bieżący biznes. Poranna awaria rolety może opóźnić otwarcie o kilka godzin, wysoka temperatura latem znacznie skrócić czas pobytu klienta w sklepie, a cieknąca z klimatyzacji woda skutecznie odstraszyć przed wejściem. W konsekwencji spadają wszystkie kluczowe wskaźniki sklepu, co negatywnie odbija się na przychodach generowanych przez daną lokalizację. Dodatkowo, jeżeli zaistniałe awarie są wynikiem poważniejszych zaniedbań, a instalacje długo nie były serwisowane, detalista najprawdopodobniej będzie musiał się liczyć z wysokimi kosztami naprawy.

- Niestety, nie wszystkie sieci pamiętają, że najlepiej jest zapobiegać awariom dzięki regularnym serwisom. W długim okresie, takie rozwiązanie jest znacznie tańsze i przynosi marce wymierne korzyści - mówi Tomasz Szymański, Service Support Manager w ARS Retail Group, oferującej sieciom detalicznym serwisowanie sklepów. - Zalecany pakiet serwisowy, dla typowej lokalizacji detalicznej, to dwa roczne przeglądy klimatyzacji, dwa roczne przeglądy instalacji elektrycznej, roczny przegląd rolety oraz coroczna legalizacji gaśnic.

Podczas takich przeglądów sprzęty są czyszczone, konserwowane, a drobniejsze awarie usuwane. Dosyć szeroki powinien być zakres przeglądu elektrycznego, który obejmuje pomiary oświetlenia, kontrolę działania oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego, weryfikację działania całej instalacji elektrycznej oraz instalacji antyporażeniowej.

Na etapie konserwacji, można łatwo wyłapać wszystkie niewielkie usterki. Jednak jeśli sklep nie jest długo serwisowany, to takie drobne usterki stopniowo pogłębiają się, w końcu urastają do rangi większej awarii i dezorganizują funkcjonowanie sklepu. Poważna awaria oznacza dla właściciela sieci najczęściej również spory wydatek, którego można by przecież uniknąć  – dodaje Szymański.

Na nieplanowane wydatki może nas także narazić opieka nieautoryzowanych serwisantów. Warto zwrócić uwagę na to, kto dokonuje napraw i przeglądów, szczególnie jeśli sprzęty znajdują się ciągle na gwarancji. Znane są przypadki, gdy ekipy bez uprawnień trwale uszkadzały sprzęt klimatyzacyjny wart kilkadziesiąt tysięcy złotych. Sprzęt wówczas tracił gwarancję i producent odmawiał sfinansowania naprawy, która w przeciwnym przypadku byłaby jego obowiązkiem. Warto więc od początku powierzyć sprawy właściwym fachowcom. 

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA