PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Ochrona centrum handlowego wymaga dialogu

Ochrona centrum handlowego wymaga dialogu
Tomasz Kozłowski, Dyrektor Obsługi Segmentu Centra i Sieci Handlowe Grupy Impel, fot. Impel
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 kwi 2019 14:51

Bezpieczeństwo w centrach handlowych zależy od ścisłej współpracy zarządców i użytkowników obiektów z firmami ochroniarskimi - mówi Tomasz Kozłowski, Dyrektor Obsługi Segmentu Centra i Sieci Handlowe Grupy Impel.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 kwi 2019 14:51

Polskie centra handlowe są bezpieczne?

Tomasz Kozłowski: Jak najbardziej. Zarządcy przywiązują coraz większą wagę do bezpieczeństwa na terenie ich obiektów i przeciwdziałania zdarzeniom zagrażających życiu lub zdrowiu wszystkich osób się tam znajdujących. Jednak zdarzenia takie, które ostatnio w paru galeriach handlowych miały miejsce, często są nieprzewidywalne i rola ochrony ogranicza się do minimalizowania ich skutków i współpracy z odpowiednimi służbami. Należy zauważyć ponadto, że środki finansowe przeznaczane na bezpieczeństwo zależą w dużym stopniu od obrotów centrum, a co za tym idzie, budżetu, jakim dysponują zarządzający. Niestety, koszty pracy, które w ciągu ostatnich kilku lat wzrosły bardzo znacząco, bezpośrednio przekładają się na wzrost ceny usługi, z czym muszą mierzyć się zarówno firmy ochroniarskie, jak i ich partnerzy.

Innym istotnym czynnikiem jest świadomość kwestii bezpieczeństwa - z tym bywa różnie, ale naszą rolą jest wskazywać wrażliwe punkty i rekomendować odpowiednie rozwiązania.

Jak zapewnić maksymalny poziom bezpieczeństwa w centrach handlowych?

Wykorzystując optymalnie działania trzech kluczowych elementów zapewniających bezpieczeństwo. Należą do nich: ochrona fizyczna, zabezpieczenia techniczne wspomagające działania pracowników ochrony oraz procedury, regulaminy, instrukcje. Jeśli te elementy uzupełniają się w sposób zrównoważony i są właściwie skoordynowane, uzyskamy najlepsze efekty. Każdy z nich podlega jednak różnym uwarunkowaniom. Najwyższy poziom usług zapewnią dobrze wynagradzani i systematycznie szkoleni pracownicy ochrony pracujący pod nadzorem doświadczonego szefa ochrony. Funkcjonalność zapewnią sprawdzone systemy p-poż, CCTV i dodatkowe narzędzia takie jak np. systemy alarmowe, przy czym w większości przypadków zabezpieczenia techniczne zapewnia zarządca. Z kolei procedury powinny być ustalane indywidualnie dla danego obiektu. Świadomi zarządcy dysponują własnymi, doprecyzowanymi standardami, niemniej jednak profesjonalne firmy ochroniarskie mają własne procedury, które – w zależności od obiektu – rekomendują zarządcom.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • MAKS 2019-04-17 12:43:11
    Jest to tekst o niczym. Tak długo jak w CH nie będzie przynajmniej własnych szefów ochrony i kierowników zmian, to ochrona z dziadkami i rencistami jest iluzoryczna. Wpada Pan Władek co siedział wczoraj w Galerii X, do Galerii Y i takie ma o niej pojecie jak ja o śpiewaniu Pan z Impela zamiast opowiadać bajki powinien czytelnie powiedzieć, że na bezpieczeństwie nie można oszczędzać co robią dzisiaj wszyscy Zarządcy.
  • Tristan 2019-04-19 09:20:20
    MAKS, przecież jest napisane, że jakość ochrony zależy w dużym stopniu od budżetu centrum handlowego. Wiadomo - koszty rosną więc niektórzy oszczędzają, gdzie się da - szczególnie tam, gdzie nie ma zysków, czyli często na bezpieczeństwie . Ale osobiście znam kilka CH we Wrocławiu, gdzie ochrona ma wysoki priorytet.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.