PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Z galerii do biur, z handlu do ochrony. Technologie w nowej roli

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 02 lut 2018 11:11

Z galerii do biur, z handlu do ochrony. Technologie w nowej roli fot. Pixabay

Używane dotychczas przy wsparciu sprzedaży rozwiązania technologiczne okazują się bardziej uniwersalne. Znajdują bowiem coraz częściej zastosowanie w bezpieczeństwie obiektów handlowych, a nawet biurowych.

REKLAMA

Chodzi m.in. o wykorzystanie tzw. info kiosków do komunikacji w przypadku zagrożenia czy efektów analizy trackingu do zabezpieczenia przed ewentualnymi kradzieżami.

Do niedawna zapewnienie bezpieczeństwa w obiektach handlowych opierało się na skuteczności pracowników ochrony fizycznej, a rozwiązania technologiczne istniały jedynie w opowieściach, jak to jest „za granicą”, gdzie np. w dużej galerii ze sklepami koordynacją ochrony zajmują się najwyżej dwie osoby. Sytuacja zmieniła się nie tylko, gdy doszło do spowodowanego wprowadzeniem minimalnej stawki godzinowej podwyższenia kosztów pracy, ale także wraz z coraz większym upowszechnianiem technologii wspierających sprzedaż w punktach handlowych.

- Technologia bardzo znacząco wpisała się w architekturę budynków użyteczności publicznej. Możemy z łatwością skorzystać z dobrodziejstw rozwiązań w wielu aspektach mających z reguły wpływ na użyteczność oraz bezpieczeństwo – mówi Paweł Świć ze specjalizującej się w nowych technologiach na użytek doświadczenia konsumenckiego (tzw. Customer Experience) firmy Nanovo. I wymienia kilka rozwiązań, które znajdują coraz szersze zastosowanie w bezpieczeństwie, a dotąd kojarzone były wyłącznie z funkcjami informacyjnymi czy komunikacyjnymi, a także np. ze wsparciem sprzedaży.

Info kioski

Paweł Świć wskazuje np. tzw. info kioski czyli służące głównie do nawigacji wewnętrznej, wyposażone w ekran, interaktywne punkty informacyjne, jakie znajdują się w galeriach handlowych czy dużych obiektach biurowych. Zwraca uwagę na ich wielofunkcyjność. - Ich zadaniem, a więc tzw. wayfinderów, nie jest wyłącznie prezentowanie mapy galerii, ponieważ mają również funkcje, które wpisują się w poprawę bezpieczeństwa oraz dbałość o wysoką jakość obsługi galerii. Podchodząc do ekranu i wybierając menu bezpieczeństwa, możemy wezwać ochronę galerii czy też bezpośrednio połączyć się z odpowiednimi służbami na wypadek zagrożenia – mówi Paweł Świć.

Możliwość takiego wykorzystania infokiosku to – zdaniem Marcina Ancuty – eksperta od bezpieczeństwa z RR Security - w przypadkach zagrożenia - narzędzie do szybszego podjęcia działań skutkujących zapobieżeniem popełnieniu czynu zabronionego bądź ujęciem jego sprawcy: - Na szybkość podejmowanych działań wpłynie posiadanie wiedzy o miejscu pobytu pracowników w danej chwili, dzięki czemu możliwe będzie skierowanie ich w zagrożone miejsce, zwłaszcza, gdy zawiadomi się tych, którzy znajdują się właśnie w najbliższej okolicy – mówi Marcin Ancuta, zastrzegając, że taki sposób korzystania z infokiosków to „pieśń przyszłości”.

REKLAMA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.