PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zagraniczna konkurencja największym wyzwaniem dla polskich firm budowlanych

  • housemarket.pl
  • 11 gru 2015 13:25

Zagraniczna konkurencja największym wyzwaniem dla polskich firm budowlanych Fot. Fotolia

Wyzwaniem dla polskich firm jest sprostanie konkurencji ze strony spółek i korporacji z kapitałem zagranicznym i potężnym zapleczem finansowym. Takie podmioty stać na to, aby działać na zasadzie dużego obrotu przy bardzo małej rentowności - uważa Mariusz Pałka, prezes firmy Totalbud.

REKLAMA

Polskich firm budowlanych – założonych przez Polaków, z polskim kapitałem, z polskimi zarządami – liczących się i działających w segmencie mieszkaniowym jest zaledwie kilka. Większość firm tej branży działających w Polsce to zachodnie koncerny albo zagraniczne firmy, które wykupiły polskie marki.

- Wyzwaniem dla polskich firm jest sprostanie konkurencji ze strony spółek i korporacji z kapitałem zagranicznym i potężnym zapleczem finansowym. Takie podmioty stać na to, aby działać na zasadzie dużego obrotu przy bardzo małej rentowności - mówi Mariusz Pałka, prezes firmy Totalbud. - To jest największy problem dla firm czysto polskich, ponieważ nie mamy tutaj do czynienia z rzetelnymi warunkami konkurencji wolnorynkowej.

Według przedstawiciela polskiej branży budowlanej duże zagraniczne podmioty funkcjonują w ramach minimalnej rentowności, więc trudno z nimi konkurować w przetargach. - Pod względem inżynierskim, technologicznym, organizacyjnym polskie firmy nie odstają niczym od światowych gigantów, ale różnica zachodzi na poziomie zarządzania finansowego. Międzynarodowe koncerny stać na dumping cenowy w wybranych przypadkach i na realizowanie kontraktu po to, aby odnotować obrót i przepływy finansowe oraz pokazać się przed rokującym inwestorem. Nas, czysto polskich firm, na to nie stać - mówi.

 Odrębnym wyzwaniem jest także myślenie perspektywiczne na nadchodzący okres, gdy ograniczą się, lub wręcz skończą, unijne środki finansowe dla Polski oraz gdy wygaśnie obecny boom mieszkaniowy. - Trzeba będzie wówczas umieć odnaleźć się na rynku. Kto nie wykaże zdolności do dywersyfikacji portfela zamówień ten może zaznać poważnych problemów - mówi Mariusz Pałka.

Więcej na HouseMarket.pl

 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA