PARTNERZY PORTALU


Amazon, Netflix, JP Morgan - każdy gigant ma swój scenariusz pracy po pandemii, ale biuro wciąż w roli głównej

Amazon, Netflix, JP Morgan - każdy gigant ma swój scenariusz pracy po pandemii, ale biuro wciąż w roli głównej
fot. Shutterstock. Autor: metamorworks
  • Autor: Propertynews.pl/Lidia Deja
  • Dodano: 11 lut 2021 11:40

Dziś za powrotem do biur optują nawet tacy giganci jak Netflix czy Amazon. Reed Hastings, co-CEO Netflixa we wrześniowym wywiadzie dla „The Wall Street Journal” na pytanie o korzyści pracy zdalnej odpowiedział, że nie widzi żadnych pozytywów. A najbardziej negatywnym aspektem – jego zdaniem –  jest niemożność bezpośredniego dyskutowania konceptów i pomysłów. Hastings przewiduje, że większość firm przyjmie model 4 dni pracy biurowej i 1 zdalnej. Bo pandemia pokazała dosadnie, że biuro to nie tylko przestrzeń, ale również siatka relacji usprawniająca komunikację w firmie. Czy da się to przenieść na pracę w home office? – zastanawia się Lidia Deja, ekspert i doradca w komunikacji, strategicznym brandingu i placemakingu, odpowiedzialna m.in. za wielokanałową komunikację dla obiektów komercyjnych.

  • Autor: Propertynews.pl/Lidia Deja
  • Dodano: 11 lut 2021 11:40

- Firmy prawdopodobnie zaadaptują elastyczny model pracy, choćby po to, żeby zatrzymać lub przyciągnąć najlepszych pracowników, a z badań sondażowych wiemy, że przytłaczająca większość opowiada się za częściową pracą zdalną. Jednak czy w ogóle i ile dni home office - to będzie zależało od charakteru pracy w danej firmie, a nawet danej linii biznesowej, ale też jej stylu zarządzania i kultury. – podkreśla Lidia Deja.

- Dla przykładu czytałam, że JP Morgan planuje model pracy z domu w wymiarze 2 dni w tygodniu lub 1-2 tygodnie w miesiącu. Każda firma będzie prawdopodobnie wypracowywać i testować własny model, i ściśle monitorować efektywność pracy i wellbeing pracowników. Akcent z pewnością zostanie przesunięty z zarządzania przez cele (management by objectives) na definiowanie spodziewanych rezultatów.  

Lidia Deja, ekspert i doradca w komunikacji, strategicznym brandingu i placemakingu, fot. materiały prasowe

Z kolei Amazon, firma o równie jak Netflix silnej kulturze organizacyjnej i innowacyjności, wynajęła w ub. roku dodatkowych 27 500 mkw. powierzchni biurowej w 6 miastach amerykańskich. Za powód podała brak spontaniczności w zespołach wirtualnych. Dodatkowo, tenże Amazon właśnie upublicznił plan budowy do 2025 supernowoczesnego biurowca jako swojej drugiej po Seattle siedziby firmy.

Bez biura brakuje właściwej komunikacji

Generalnie jednak pytani w sondażach szefowie firm przyznają, że są gotowi zaakceptować jakąś formę pracy zdalnej, tym bardziej, że wielu z nich właśnie zainwestowało w transformację cyfrową i dzięki różnym komunikatorom i aplikacjom pracownicy mogą wykonywać zadania zdalnie.

Praca zdalna ma swoje pułapki, o czym dobrze wiedzą wspomniani dwaj amerykańscy giganci. Wyzwania to - jak komunikować na odległość? motywować? dawać feedback? zapewnić obieg informacji bez całodziennych wirtualnych spotkań albo przytłaczającej liczby emaili? Jak zatem można wspomóc pracowników w komunikacji na home office?

- Bardzo ważna jest oczywiście infrastruktura technologiczna, sprzęt do videokonferencji już nie tylko w dużych, ale i mniejszych salach, żeby w każdej chwili można było integrować pracowników off- i online – mówi Lidia Deja.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!