PARTNERZY PORTALU


Amazon, Netflix, JP Morgan - każdy gigant ma swój scenariusz pracy po pandemii, ale biuro wciąż w roli głównej

Amazon, Netflix, JP Morgan - każdy gigant ma swój scenariusz pracy po pandemii, ale biuro wciąż w roli głównej
fot. Shutterstock. Autor: metamorworks
  • Autor: Propertynews.pl/Lidia Deja
  • Dodano: 11 lut 2021 11:40

Dziś za powrotem do biur optują nawet tacy giganci jak Netflix czy Amazon. Reed Hastings, co-CEO Netflixa we wrześniowym wywiadzie dla „The Wall Street Journal” na pytanie o korzyści pracy zdalnej odpowiedział, że nie widzi żadnych pozytywów. A najbardziej negatywnym aspektem – jego zdaniem –  jest niemożność bezpośredniego dyskutowania konceptów i pomysłów. Hastings przewiduje, że większość firm przyjmie model 4 dni pracy biurowej i 1 zdalnej. Bo pandemia pokazała dosadnie, że biuro to nie tylko przestrzeń, ale również siatka relacji usprawniająca komunikację w firmie. Czy da się to przenieść na pracę w home office? – zastanawia się Lidia Deja, ekspert i doradca w komunikacji, strategicznym brandingu i placemakingu, odpowiedzialna m.in. za wielokanałową komunikację dla obiektów komercyjnych.

  • Autor: Propertynews.pl/Lidia Deja
  • Dodano: 11 lut 2021 11:40

- W kulturze firmy rzeczywiście bardzo ważne są procesy rekrutacji i integracji nowych pracowników tzw. onboardingu.  Po pierwsze trzeba dobrze rozumieć kwestie tożsamościowe tj. kim jesteśmy, co nam przyświeca i kogo chcemy mieć na pokładzie. W modelu zdalnym ważne jest skodyfikowanie i opisanie sposobu, w jaki działa firma, a nawet stworzenie czegoś na kształt firmowej biblioteki, gdzie taka dokumentacja byłaby łatwo dostępna. Na znaczeniu będzie zyskiwał mentoring, czyli ktoś, kto wprowadza zarówno w sprawy ściśle zawodowe, jak i uczy, jak efektywnie być zdalnym pracownikiem. Myślę, że warto przejrzeć wszystkie procesy i procedury pod kątem zaadoptowania do nowego modelu pracy – opowiada Lidia Deja.

Nowoczesne, umiejętnie zorganizowane biuro jest z jednej strony doświadczeniem (employee experience), a z drugiej narzędziem do bardziej skutecznego biznesu. Wystarczy wspomnieć najbardziej chyba znane w korporacyjnym świecie zdanie Petera Drukera o tym, że kultura zjada strategię na śniadanie (Culture eats strategy for breakfast). Generalnie rysuje się pewien konsens pomiędzy pracodawcami a pracownikami – to jest jakiś rodzaj modelu hybrydowego. Według badania ManpowerGroup i HRlink z sierpnia 2020 9 na 10 zatrudnionych deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii chce częściowo korzystać z home office. Jednak zaledwie 13 proc. pytanych całkowicie wyklucza biuro. Pytanie – do jakiego biura będą chcieli wrócić?

Autor: Lidia Deja


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.129.82
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!