PARTNERZY PORTALU


Automatyzacja i cyfryzacja zmieniają rynek

Automatyzacja i cyfryzacja zmieniają rynek
Anna Oberc, Associate, dyrektor operacyjny, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 maj 2018 13:52

Wśród najważniejszych czynników wpływających na rozwój nieruchomości komercyjnych są  model D2C, nowoczesne technologie, zmiany demograficzne i prawne oraz przekształcenia w modelu transportu i mobilności. Wyodrębnili je eksperci z firmy doradczej Cushman & Wakefield.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 maj 2018 13:52

Nowe technologie sprawiają, że dotarcie do potencjalnych klientów staje się coraz łatwiejsze. Znacznie ułatwia to nowym firmom wejście na rynek i umożliwia konsumentom zamawianie towaru bezpośrednio u producenta, bez konieczności odwiedzania sklepu. Wraz z rozwojem koncepcji „smart” życie staje się łatwiejsze – o zakupy w domach może zadbać np. „inteligentna” lodówka. Przy dodaniu do tego automatyzacji procesów i odnawialnych subskrypcji/zamówień, model direct-to-consumer stanie się bardzo popularny. Jeśli tradycyjny handel detaliczny nie będzie w stanie wykorzystać tego trendu na swoją korzyść, może – w rezultacie – stracić na znaczeniu. Podobne wyzwanie może stanąć przed zarządcami powierzchni magazynowych. W rzeczywistości, w której coraz bardziej powszechne stanie się bezpośrednie zamawianie różnego rodzaju dóbr u producenta, z pewnością zmieni się popyt na powierzchnie magazynowe, ale zmianie ulegną również oczekiwania względem tego typu powierzchni.

Nowe technologie

Od lat e-commerce jest postrzegany jako zagrożenie dla handlu tradycyjnego, ale należy podkreślić, że umiejętne włączenie sprzedaży internetowej w strategię firmy (m.in. w postaci sprzedaży wielokanałowej/omnichannel) może przynieść tradycyjnemu sektorowi handlowemu dodatkowy zysk. Współczesne technologie pozwalają znacznie skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już teraz oczekują od zarządców i właścicieli galerii handlowych wprowadzenia zmian, np.: przekształcenia charakteru i urozmaicenia oferty parków handlowych, wykorzystywania technologii bluetooth czy sieci wi-fi do celów marketingowych.

– W związku ze zmianą stylu życia konsumentów od dawna obserwujemy wzrost sprzedaży w sektorze e-commerce. Centra handlowe są coraz rzadziej postrzegane jako jedyne miejsce do robienia zakupów – coraz częściej traktuje się je jako alternatywny sposób na spędzanie wolnego czasu, jako miejsce rozrywki czy spotkań z przyjaciółmi, szczególnie w sezonie zimowym. Stawia to przed właścicielami galerii handlowych nowe wyzwania. Muszą oni sukcesywnie rozszerzać ofertę rozrywkową oraz gastronomiczną, a co za tym idzie – realizować duże inwestycje, mające na celu zwiększenie fizycznej odwiedzalności galerii handlowych przez klientów. Ostatnio wprowadzona w życie w Polsce regulacja prawna dotycząca zakazu handlu w niedziele przyczyni się niewątpliwie do dalszego wzrostu sprzedaży w sektorze e-commerce, a klienci będą poszukiwać nowych sposobów na wykorzystanie wolnego czasu, skupiając się na sporcie i rozrywce, w związku z czym uważam, że sektor entertainment/rozrywki w galeriach handlowych to potencjał najbliższej przyszłości – tłumaczy Anna Oberc, Associate, dyrektor operacyjny, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!