Epidemia i wywołane przez nią reperkusje dla rynku nieruchomości komercyjnych skłoniły właścicieli nieruchomości oraz firm korzystających z powierzchni do zmiany swoich strategii nieruchomościowych.
- Przyspieszyła cyfryzacja przedsiębiorstw.
- E-commerce notował wzrosty, jakich nie widziano nigdy wcześniej notując sprzedaż większą o 35 proc. rok do roku, co wpłynęło na strukturę popytu i podaży na rynku powierzchni magazynowych i logistycznych.
- Rozwinęły się alternatywne aktywa handlowe: parki handlowe, które dzięki swojej otwartej architekturze pozostają cały czas otwarte, a możliwość dokonania wygodnych zakupów w pobliżu swojego miejsca zamieszkania stała się dla konsumentów kluczowa podobnie jak możliwość odebrania w sklepach, mieszczących się w parkach, towarów zamówionych przez Internet.
- Zauważyły to sieci handlowe i duża część z nich zaczęła rozwijać formaty sklepów dopasowanych do specyfiki parków handlowych.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (86%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze