PARTNERZY PORTALU
DEBATA REDAKCYJNA

#zielonemagazyny - online brainstorming
Moda czy realne korzyści?

9 marca 2021  •  10:00-12:00

PARTNERZY DEBATY
  • P3 Logistic Parks
  • Panattoni


Biuro po pandemii, czyli jakie? Wyzwania inwestorów i architektów

Biuro po pandemii, czyli jakie? Wyzwania inwestorów i architektów
Dyskusja „Jak zaprojektować 1,5-metrowe społeczeństwo w…” 29 stycznia odbyła się w trakcie 4 Design Days Pre-Opening Online.
  • Autor: PropertyDesign.pl
  • Dodano: 01 lut 2021 09:56

Jaka przyszłość czeka przestrzenie komercyjne i publiczne w rzeczywistości postpandemicznej? - m.in. o tym rozmawiali prelegenci dyskusji o projektowaniu w dobie dystansu społecznego, jak odbyła się w trakcie 4 Design Days Pre-Opening Online (www.4dd.pl).

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • Dodano: 01 lut 2021 09:56

- Jestem ze środowiska IT, które bardzo dobrze radzi sobie w sytuacji pracy zdalnej, kiedy więc musieliśmy nasze biura przestawić w ten tryb, przyszło nam to bardzo sprawnie – mówiła Aleksandra Durzyńska-Prochowska, dyrektor zarządzająca w Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions. – Po tych miesiącach zamknięcia, braku odcięcia między życiem zawodowym i rodzinnym czyli dwoma światami, które zwykle mogliśmy sobie poukładać, da się odczuć zmęczenie pracowników pracą zdalną. Z punktu widzenia pracodawcy mogę powiedzieć, że na pewno nie chcemy kontynuować pracy w systemach tzw. open office, ponieważ się to zwyczajnie nie sprawdza. Pójdziemy bardziej w przestrzeń elastyczną, w stronę coworking spaces, mniejszych pokojów, hybrydowych rozwiązań, rotacyjnych prac nad projektami. Po roku zamknięcia ludzie będą potrzebowali wrócić do biur, ale na pewno nie wrócimy w takiej skali jak przed covidem – dodawała Aleksandra Durzyńska-Prochowska.

Jak projektować biuro pod znakiem dystansu społecznego? Patrycja Suszek-Rączkowska, architekt wnętrz z Pracowni Projektowej Poco Design wskazywała, że koronawirus wymusił na nas zmianę zachowań, do których dotychczas przywykliśmy. W kontekście projektowania przestrzeni biurowych warto sobie jednak uświadomić, że projektanci są dopiero drugim etapem tego projektu. Pierwszy krok należy do osób zarządzających, które muszą się teraz zastanowić, jak zmienić dotychczasowy system pracy.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Rozwiązaniem będą z pewnością modele pracy hybrydowej. Część osób z pewnością zostanie też na home office, chociaż faktycznie ten styl pracy nie jest zbyt atrakcyjny dla wielu pracowników. Mając tego świadomość, jako architekci, będziemy projektować biura pod katem systemu pracy, a nie na ilość biurek. Przestrzeń będzie wykorzystywać się inaczej, zapewne w systemach pracy zmianowej. Przed nami też z pewnością początek ery bezdotykowej, co oznacza korzystanie z systemów automatycznych – armatury bezdotykowej czy przycisków spłukujących. Takie rzeczy już się dzieją, ale dopiero teraz uświadomiliśmy sobie, jakie to potrzebne. Być może dojdzie też do tego, że kontrole dostępu będą odbywać się za pomocą prywatnego smartfona czy innych rozwiązań biometrycznych. Być może będzie szerzej dostępne sterowanie głosem. Powierzchnie styku, takie jak klamki czy poręcze, staną się częściej projektowane z użyciem materiałów antyseptycznych, a istniejące już powierzchnie styczne można spryskać nanosrebrem. Materiały wykończeniowe trzeba na pewno dobierać pod kątem ich antyseptyczności lub łatwości w czyszczeniu. Jeszcze większą rolę odegrają rośliny we wnętrzach, bo to naturalne oczyszczacze powietrza. Ostatnią istotną rzeczą jest doskonała wentylacja w biurach – dodała Patrycja Suszek-Rączkowska.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.220.231.235
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!