BPO - gra warta świeczki

BPO to 3 miliardy złotych przychodu dla państwa, miliard dla samorządów lokalnych, 800 milionów rocznie dla branży deweloperskiej i kilkaset tysięcy miejsc pracy. Aby sektor usług dla biznesu rozwijał się w tempie 20 proc. rocznie, Polska musi zareagować na rosnące potrzeby branży, głównie w zakresie zmian w prawie i systemie edukacyjnym - uważają paneliści sesji „BPO - Nie tylko call center", która odbyła się w ramach Property Forum 2014.
- Polska jest obecnie liderem Europy Środkowo-Wschodniej pod względem wielkości zatrudnienia w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. W branży BPO pracuje więcej osób niż w górnictwie. Z danych ABSL wynika, że dziś centra usług dla biznesu z kapitałem zagranicznym zatrudniają ok. 130 tys. osób - mówiła Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor departamentu inwestycji zagranicznych Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA..
BPO buduje popyt na biura
Jolanta Jaworska, dyrektor programów publicznych Polska i Kraje Bałtyckie, IBM Polska jako przykład zapotrzebowania na nowe biura podaje swój koncern. - Nasze pierwsze centrum usług powstało w 2004 roku w Krakowie. Początkowo zatrudniało 89 osób, dziś już ponad 7 tys. na terenie całej Polski. Ostatnio otworzyliśmy oddział w Katowicach, który na chwilę obecną zatrudnia już 700 osób. A to nie koniec inwestycji IBM w Polsce - wspomina panelistka.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.