Branża nieruchomości komercyjnych musi postawić na technologie


Współpraca z e-commerce, interaktywne galerie, ale też wzmocnienie biznesu poprzez analizę tzw. Big Data i szybsze zarządzanie – to tylko część trendów zmieniających rynek nieruchomości komercyjnych.
Reakcje na nowe zjawiska są różne. Według Altus Group 1/3 globalnej branży nieruchomości komercyjnych wykorzystuje archaiczne rozwiązania IT do zarządzania inwestycjami wartymi 11 bln USD. Tymczasem chiński Dalian Wanda Group stworzył wraz z tamtejszymi gigantami e-commerce spółkę, która ma wesprzeć ponad 100 galerii handlowych z jej portfolio. Specjalną komórkę ds. innowacji rozwija z kolei sieć Westfield. Na rynku wyraźnie zaczyna rozwijać się model hybrydowy, w którym tradycyjni gracze rynku będą coraz mocniej stawiać na technologiczny aspekt swojej działalności.
Wrażenie momentu przejściowego potęgują dane dotyczące postaw wobec technologii wśród przedstawicieli globalnego rynku nieruchomości. Globalne wydatki firm z tej branży na IT, przy uwzględnieniu wielkości branży, wynoszą według szacunków Altus Group 50 proc. mniej niż w przypadku sektora usług finansowych czy sektora publicznego. Jednocześnie aż 77 proc. badanych firm twierdzi, że inwestycje w technologie i optymalizację procesów są dla nich priorytetowe. Co więcej, globalne inwestycje venture capital w technologie dla nieruchomości osiągnęły już w 2014 r. wartość prawie 463 mln dolarów.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)
Odpowiedz-
0
0