PARTNERZY PORTALU


Budimex: Home office nie dla wszystkich

Budimex: Home office nie dla wszystkich
Zdalny model jest też wyzwaniem komunikacyjnym dla zespołów - uważa Cezary Mączka, członek zarządu Budimeksu, dyrektor pionu zarządzania zasobami ludzkimi. Fot Budimex.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 mar 2021 17:23

W budownictwie zauważamy stosunkowo duży opór wobec pracy hybrydowej, ale sądzę, że całkowita rezygnacja z niej nie będzie możliwa – przewiduje Cezary Mączka, członek zarządu Budimeksu, dyrektor pionu zarządzania zasobami ludzkimi.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 mar 2021 17:23

• W Budimeksie tylko 5 proc. załogi pracuje w trybie home office. Pracownicy coraz częściej mówią o tym, że praca zdalna wywołuje u nich poczucie oderwania od organizacji oraz koleżanek i kolegów.

• Zdalny system pracy obniża wydatki z budżetu szkoleniowego, ponieważ wszelkie kursy, warsztaty czy inne formy podnoszenia wiedzy i umiejętności pracowników przyjęły formę online.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Gdy już będzie wiadomo, ile dni w tygodniu pracownicy będą chcieli pracować z domu, wówczas podjęta zostanie decyzja o ewentualnej optymalizacji zajmowanej przez centralę Budimeksu powierzchni.

 

Budownictwo to jeden z tych sektorów gospodarki, w których nie jest możliwe przeniesienie 100 proc. działalności do świata online. - Trudno się temu dziwić, skoro realizacja projektów infrastrukturalnych - mówiąc językiem potocznym - odbywa się offline i to się nie zmieni nawet w najśmielszych wyobrażeniach futurologów. Dlatego w Budimeksie, mimo pandemii covid-19, tylko 5 proc. załogi pracuje w trybie home office - tłumaczy Cezary Mączka, członek zarządu Budimeksu, dyrektor pionu zarządzania zasobami ludzkimi.

Obszary wsparcia, a więc m.in. administracja, finanse oraz działy prawny i HR  pracują w formie hybrydowej. Zespoły przychodzące do biura wymieniają się co tydzień. Są także departamenty, które ze względu na obieg dokumentacji, wybrały trochę inny model – dwa dni pracy w biurze, a trzy w domu. 

Praca zdalna - blaski i cienie 

Formalnie zarząd firmy zgodził się, aby 50 proc. zatrudnionych pracowało w trybie home office, lecz okazuje się, że grupa chętnych do skorzystania z tej możliwości stanowi zaledwie 20 proc.

Czytaj też: Jerzy Hausner: Dobra organizacja pracy zdalnej usprawni model hybrydowy

–  Częstokroć to my zachęcamy pracowników do pracy z domu, ponieważ oni sami nie są zwolennikami tego rozwiązania. Wynika to zapewne z faktu, że doskwiera im poczucie oderwania od organizacji oraz koleżanek i kolegów tłumaczy Cezary Mączka.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.20.246
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!