PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Ciche miejsce na wagę złota. Kabiny akustyczne w biurze coraz popularniejsze

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2020 14:11

Wraz ze wzrostem popularności biur typu open-space, mocno rozwinął się rynek różnorodnych kabin akustycznych, które zapewniają większy poziom prywatności i ciszy – tak potrzebnych w sytuacjach wzmożonej koncentracji. Dziś urządzając przestrzeń do pracy mamy do dyspozycji gamę rozwiązań, wzorów, kolorów i stylów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lut 2020 14:11

W dzisiejszych biurach bazujących na otwartym planie z wydzielonymi strefami pracy, relaksu, spotkań, znalezienie cichego miejsca na działanie w skupieniu lub wykonanie dyskretnej rozmowy telefonicznej staje się łatwiejsze. Właśnie dzięki tzw. budkom telefonicznym czy też mobilnym miejscom do spotkań.

Są to najczęściej małe, zamykane lub półotwarte kabiny, w których pracownicy mogą organizować spotkania w niewielkich grupach lub znaleźć miejsce do pracy z dala od biurowego zgiełku na godzinę czy dwie.

- Najważniejsze jest to, że kabiny akustyczne w miejscu pracy zapewniają prywatność, jeżeli chodzi o dźwięk. Otwarte przestrzenie zachęcają do współpracy i ruchu, ale często mogą prowadzić do podwyższonego poziomu hałasu, przez co trudno jest się skoncentrować - mówi Raymond Chu, starszy projektant w firmie Tétris.

W związku z tym wiele biur stworzonych na otwartym planie ma przewidziane przynajmniej kilka takich kabin akustycznych. Czasem nie mają one zamkniętej formy, a są odizolowane od otoczenia wysokimi zagłówkami foteli czy innych mebli modułowych.

Wygoda w odosobnieniu

Atrakcyjność kabin akustycznych podnosi ich prostota. Firmy mogą zamówić gotową konstrukcję wyposażoną w meble, gniazdka elektryczne i oświetlenie oraz zlecić jej instalację w dowolnym miejscu w biurze. Coraz więcej producentów ma w swojej ofercie podobne rozwiązania.
 
- „Budki” stają się głównym elementem wyposażenia biur ze względu na wygodę i elastyczność ich montażu. Dzięki nim firmy mogą tworzyć prywatne przestrzenie bez konieczności ponoszenia kosztów projektowania, budowy i wyposażania całego nowego pomieszczenia - uważa starszy projektant w firmie Tétris.

Ponadto kabiny, czy też inne formy „budek” akustycznych, mogą pełnić funkcję przegrody. Często zmieniające się środowisko pracy, nowe projekty, migracje zespołów — to codzienność wielu firm. Dlatego coraz więcej z nich eksperymentuje z różną konfiguracją biura, do czego potrzebuje elastycznych, mobilnych rozwiązań. Kilka takich budek dających komfort ciszy można dodatkowo wykorzystać do podzielenia przestrzeni biurowej na strefy, co podnosi też komfort i satysfakcję z pracy na open-space. Zwłaszcza gdy zapewnia to zróżnicowane miejsca do pracy lub relaksu, zgodnie z nawykami i preferencjami pracowników.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • "z branży" 2020-02-25 14:25:44
    Budki - niezależnie od wariantu wielkościowego mają ograniczone wymiary i stąd np. zaproponowanie blatów, które nie zajmują dużo miejsca . Jeśli planujemy zmieścić w budce 6 lub nawet 8 osób ( są takie warianty budek na rynku) to przestrzeń musi być zaplanowana po prostu "po gospodarsku"- stwierdzenie, że zrobione aby ludziom nie było zbyt wygodnie jest co najmniej dziwna.....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.30.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!