PARTNERZY PORTALU


CCC: Coraz więcej działań HR-owych możliwych online

CCC: Coraz więcej działań HR-owych możliwych online
Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC, fot. mat. prasowe/pulshr
  • Autor: www.pulshr.pl
  • Dodano: 13 sie 2020 15:37

Elastyczność, odporność na zmiany oraz umiejętność przygotowania się do pracy zdalnej. To niektóre z cech pracowników, które zweryfikowała pandemia. O szansie jaką COVID-19 przyniósł HR do pokazania swojej wartości w firmach - mówi portalowi pulshr.pl Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC.

COVID-19 przyniósł szansę dla HR na pokazanie swojej wartości i w firmach, w których tę szansę wykorzystał, stanie się długoterminowym partnerem biznesu. Kompetencja i wymogi co do HR, uwypuklone w ostatnim czasie, to elastyczne podejście i szybka modyfikacja działań i planów w zależności od rozwoju sytuacji. Przykład? W CCC funkcjonował określony plan rozwoju i szkoleń, jednak kiedy rozpoczął się lockdown, firma musiała go odpowiednio dostosować do biegu wydarzeń. Pracownicy przebywali w domach albo na obniżonych etatach, albo na pracy zdalnej – dlatego tez zdecydowano się na stworzenie Domowej Akademii Rozwoju, czyli cyklu szkoleń dotyczących zarówno kompetencji miękkich, jak i twardych, prowadzonych online przez ekspertów CCC.

- W sumie regularnie w warsztatach brało udział około 3 tys. osób. To również siła narzędzi do pracy zdalnej – m.in. dzięki nim była możliwa regularna komunikacja ze wszystkim zespołami CCC i utrzymanie motywacji na odpowiednim poziomie – mówi Gabriela Kahl.

W czasie pandemii HR przeniósł się do świata online i bardzo dobrze sobie tam radził. Co zostanie z tej zmiany? Jak wskazuje Gabriela Kahl, cały czas większość rekrutacji w CCC prowadzona jest w sieci. I tak już pewnie zostanie.

Zdaniem Gabrieli Kahl zdarzenia takie jak pandemia weryfikują kompetencje pracowników, którzy po pierwsze muszą dać radę w kryzysie, po drugie wrócić po nim i działać na równym poziomie motywacji i zaangażowania. Dyrektor HR w CCC podkreśla, że kryzys dał nam wszystkim lekcję - najważniejsi są ludzie i to oni są najcenniejszym kapitałem firmy.

Pandemia postawiła przez biznesem, a także przed HR-em wiele wyzwań. Jak mówi Gabriela Kahl,  HR musiał nauczyć się sprawnego zarządzania niepewnością wśród pracowników poprzez transparentną i regularną komunikację wewnętrzną, a także działania aktywizujące i angażujące pracowników, które skoncentrowane były przede wszystkim na budowaniu i utrzymaniu wysokiej motywacji.

Jak uważa Kahl, HR będzie teraz realnym partnerem biznesu. Podczas pandemii ta funkcja musiała odnaleźć się w sytuacji konieczności podejmowania trudnych decyzji w oparciu o bardzo ograniczone zasoby danych. W czasie tak skrajnie kryzysowym HR musi działać szybko i aktywnie.

- Jako CCC bardzo szybko zareagowaliśmy na COVID-19 – powołaliśmy sztab kryzysowy, w którym HR odgrywał jedną z kluczowych ról, bo przecież trzeba było podjąć i wdrożyć szereg decyzji dotyczących personelu, trybu pracy, wynagrodzeń czy dostępnych programów pomocowych. Wdrożyliśmy szereg regulacji wewnętrznych dotyczących chociażby zasad bezpieczeństwa, zintensyfikowaliśmy komunikację do pracowników, uruchomiliśmy infolinię wewnętrzną, wyznaczyliśmy liderów odpowiedzialnych za prowadzenie szkoleń – wyjaśnia Gabriela Kahl.

Więcej na pulshr.pl

 

 

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!