EEC 2016: BPO, czyli gospodarczy napęd

Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce to już nie tylko „call center”. Nowo powstałe centra zwiększają stopień skomplikowania obsługiwanych procesów. Wśród realizowanych przez polskich pracowników projektów przeważają takie jak: IT, finanse, księgowość, HR, czy logistyka.
- O ile wcześniej działanie naszych najemców opierało się o proste czynności zlecane przez centrale z zagranicy, o tyle teraz rynek ewoluuje w kierunku kreowania przez polskie oddziały zaawansowanych procesów korporacyjnych, które z kolei zlecane są poza Polskę – mówi Karol Klin, dyrektor Regionalny w Echo Investment, jeden z prelegentów sesji "Sektor usług dla biznesu w Polsce", która odbędzie się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Sektor BPO stał się jednym z największych pracodawców w Polsce i zatrudnia dziś ponad 170 tys. osób. Wyróżnia się też wyjątkowym tempem przyrostu, sięgającym 15 proc. Jednak żeby zachować to tempo, muszą zostać stworzone odpowiednie warunki do rozwoju najbardziej zaawansowanych procesów. Inwestorzy zagraniczni poszukując nowych lokalizacji najpierw pytają o ludzi i ich kompetencje, a dopiero później.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.