Ekologia może stać się elementem przewagi konkurencyjnej w handlu


- Zielony Ład i ekologia mogą stać się jednym z elementów przewag dla branż, które są tak konkurencyjne jak handel. Obecnie kwestia klimatu to nie jest sprawa polityczna czy społeczna ale także czysto biznesowa. - mówił Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska w czasie sesji inaugurującej EECTrends 2021.
Do czasu pandemii Polska była rynkiem na którym konsumenci robili zakupy często, odwiedzając dużą ilość sklepów. Teraz cenimy sobie bezpieczeństwo, więc kupujemy rzadziej, odwiedzając mniej sklepów. W tej sytuacji znaczenia nabiera lokalność i e-commerce - mówił Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska w czasie sesji inaugurującej EECTrends 2021.
-E-commerce w całej sprzedaży wzrósł z 5,5 do 12 proc. na przestrzeni 2020 roku. W Żabce postawiliśmy na e-commerce, uruchamiając usługi click&collect oraz dostaw do klientów, ale także wzmacniając naszą komunikację z klientami za pomocą aplikacji mobilnej, z której korzysta 4 mln klientów - dodał.
W pandemii po raz pierwszy 1,5 mln gospodarstw domowych miało pierwsze doświadczenia z zakupem żywności przez Internet. To powoduje, że firmy zaczynają działać lokalnie i społecznie.
Czytaj więcej na Portalu Spożywczym
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.