PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Elastyczne formy pracy i zwiększenie liczby testów wśród propozycji ABSL skierowanych do rządu

Elastyczne formy pracy i zwiększenie liczby testów wśród propozycji ABSL skierowanych do rządu
Piotr Dziwok, prezes ABSL.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 lis 2020 15:36

Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) przedstawił Pakiet dla wsparcia inwestycji w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w dobie pandemii Covid-19. Chodzi m.in. o jasną komunikację ze strony rządu, możliwość pracy zdalnej z zagranicy czy ułatwienia związane z administracją.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 lis 2020 15:36

- Kontynuacja biznesowa i szybkość reakcji na kryzysy jest tak samo ważna jak koszt i poziom innowacyjności. Biorąc pod uwagę m. in. wartość eksportu sektor usług wspólnych to szansa dla całej gospodarki. My jesteśmy przygotowani od strony procedur i procesów, czasami ograniczają nas jednak przepisy prawa, które nie zawsze są adekwatne do danej sytuacji biznesowej – podkreśla Piotr Dziwok, prezes ABSL.

Pakiet przedstawia najczęstsze wyzwania inwestorów, a także postulaty i propozycje branży, w jaki sposób usprawnić system prawnopodatkowy, tak by zapewnić przedsiębiorstwom warunki do stabilnego funkcjonowania, utrzymania dotychczasowego poziomu zatrudnienia oraz kontynuowania zaplanowanych w Polsce inwestycji.

- Sytuacja naszych firm członkowskich jest dość zróżnicowana, największe wyzwania maja firmy świadczące usługi dla tych sektorów, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii, jak sektor lotniczy i turystyczny (również informatyczne, które tworzą i zarządzają ich systemami informatycznymi). Dla szefów naszych firm członkowskich, które w ponad 90 proc. operują zdalnie, w tej chwili najważniejsze są kwestie utrzymania ciągłości prowadzenia działalności - i tu pojawia się lista dodatkowych, bieżących postulatów - czytamy w liście wystosowanym przez ABSL do premiera Mateusza Morawieckiego. 

Związek zaapelował m.in. 0 dostępność testów na Covid-19, szczepionki na grypę, do opieki medycznej i szybkiego kontaktu (nawet online) z Sanepidem w kwestiach związanych z kwarantanną. Oczekuje także większej przewidywalności w komunikacji z rządem (nagłe wprowadzanie zmian np. dotyczących funkcjonowania szkół, wpływa znacząco na dostępność pracowników) oraz rozmów m.in. na temat możliwości pracy zdalnej z zagranicy oraz możliwości dojazdu do pracy m.in. z Czech i Słowacji. ABSL zwrócił się również o 
możliwość przesyłania dokumentacji drogą elektroniczną m.in. certyfikowanymi mailami służbowymi, bez obowiązku zapewnienia kosztownego podpisu elektronicznego każdemu pracownikowi, a także upowszechnienie formy dokumentowej (e-mailowej).-

- Ze swojej strony deklarujemy gotowość do prac i konsultacji nad rozwiązaniami prawnymi i podatkowymi wspierającymi polską gospodarkę w tym trudnym dla wszystkich, w tym też dla przedsiębiorców, czasie - konkluduje w liście Wioletta Bobryk, Legal & Compliance Director ABSL.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.153.39.7
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!