PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Emocje pomagają tworzyć biura przyszłości

Emocje pomagają tworzyć biura przyszłości
Jakub Zieliński, Lider Zespołu Doradztwa ds. Środowiska Pracy, JLL
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 lis 2019 13:22

- Przyszłość sektora nieruchomości jest bardziej ludzka niż może nam się wydawać. Mimo postępującej automatyzacji i rozwoju nowoczesnych technologii, kluczową rolę w projektowaniu biura jak nigdy wcześniej będą odgrywać doświadczenia pracowników. Dobra wiadomość jest taka, że ten proces ma miejsce już teraz, również w Polsce - mówi Jakub Zieliński,Lider Zespołu Doradztwa ds. Środowiska Pracy, JLL.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 lis 2019 13:22

Biuro – do niedawna miejsce, które ograniczało się do biurka, krzesła i ewentualnie małej kuchni, gdzie w pośpiechu można było zaparzyć kawę. O relaksie nie mogło być mowy, bo kolejka do ekspresu była zbyt długa. A teraz? Niektórzy z nas korzystają z przypisanych biurek, inni wolą od czasu do czasu gwar przestrzeni wspólnej, gdzie jemy śniadania i lunche, niektórzy chętnie korzystają z pokoju służącego do pracy w skupieniu, niewielkiego parku obok biurowca lub… własnej kanapy. Wszystko zależy od tego, jaki typ „biurowej” osobowości reprezentujemy.

Jak jednak definiujemy samo „doświadczenie”?

To nic innego jak sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z naszą organizacją. Dlatego poziom i rodzaj doświadczeń pracowników w biurze jest tak kluczowy dla celów operacyjnych i strategicznych firmy. Co więcej, miejsce pracy napędzane ludzkimi emocjami wychodzi daleko poza powszechnie znany i pożądany work-life balance. Ono określa, jak zaangażowani, czy spełnieni jesteśmy. Dlatego spodziewamy się, że budowanie strategii związanych z miejscem pracy coraz częściej będzie wymagało bardzo bliskiej współpracy, a dodatkowo zmieni postrzeganie administratorów biura, którzy będą bardziej zmotywowani, aby stać się tzw. business partnerami. To znacząco wpłynie na sposób projektowania biur - mówi Jakub Zieliński, Lider Zespołu Doradztwa ds. Środowiska Pracy, JLL.

Z takiego założenia wychodzi też najnowszy raport JLL i Skanska „Diversity in the workplace”, który identyfikuje pięć różnych typów osobowości wśród pracowników biurowych w Polsce. CO-Worker/CO₂-Fighter, Busy But Balanced, White-Collar Classic, Mission Completion i Work Hard, Tech Hard – za tymi nazwami kryją się różne postawy w stosunku do przypisanego biurka, aplikacji technologicznych, które oferuje biuro, obecności zieleni w przestrzeni biurowej, czy nawet kwestii własnego miejsca parkingowego. Jak wynika z opracowania nie każdy z nas potrzebuje otoczenia kwiatów, wertykalnych ogrodów, czy biura naszpikowanego nowoczesnymi technologiami. Dla części pracowników ważna jest jednak infrastruktura rowerowa w budynku, bliskość komunikacji miejskiej, czy fakt, że każdego dnia mogą pracować przy innym biurku.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.170.81.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.