PARTNERZY PORTALU


Firmy nadal potrzebują biur. Home office tego nie zmienia

Firmy nadal potrzebują biur. Home office tego nie zmienia
Katarzyna Kubicka, dyrektor regionalny w dziale biur Echo Investment.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 lut 2021 08:37

Pracownicy nie widzą swojej przyszłości zawodowej skupionej wyłącznie wokół home office. Technologie nie mogą zastąpić kontaktu z drugim człowiekiem twarzą w twarz. Widzimy coraz większe zainteresowanie klientów powierzchniami w naszych projektach, co utwierdza nas w przekonaniu, że firmy nadal potrzebują biur i będą one pełniły ważną rolę dla ich biznesów. Zmienią się potrzeby najemców dotyczące rozwiązań w budynkach, czy też aranżacji przestrzeni - tłumaczy Katarzyna Kubicka, dyrektor regionalny w dziale biur Echo Investment.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 25 lut 2021 08:37

Przez pandemią najemcy szukali w biurowcach głównie komfortu, prestiżu. Co jest dzisiaj tym magnesem? Czy firmy pytają przede wszystkim o klimatyzację, otwieranie okien i bezdotykowe technologie? 

Katarzyna Kubicka, dyrektor regionalny w dziale biur Echo Investment: Rzeczywiście jeszcze rok temu sytuacja związana z wynajmem powierzchni biurowej wyglądała nieco inaczej. Pandemia zweryfikowała kategorie, którymi kierują się najemcy podczas wyboru nowego biura. Niezależnie od okoliczności lokalizacja biura to nadal najbardziej istotne kryterium wyboru, ponieważ to ona zapewnia firmom dostęp do zróżnicowanych usług i udogodnień, a tym samym jest ważnym elementem w pozyskiwaniu nowych pracowników. Pozostałe aspekty zyskały lub nieco straciły na znaczeniu. Jednym z tych, które zyskały jest zdecydowanie kwestia zdrowia i bezpieczeństwa epidemiologicznego w miejscu pracy. Jest ono dokładnie analizowane przez firmy poszukujące nowych przestrzeni biurowych i to właśnie tym zagadnieniom deweloperzy muszą poświęcić jeszcze większą uwagę. Oprócz standardowych rozwiązań, najemców przyciągają te projekty, które pozwalają zminimalizować większość ryzyk wpływających na zdrowie pracowników i są wyposażone np. w systemy poprawiające jakość powietrza w budynku, otwieralne okna, czy różne rozwiązania bezdotykowe. 

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jaki wpływ na rynek biurowy ma upowszechnienie pracy zdalnej. Czy jest ona jakiegoś rodzaju zagrożeniem? 

Po prawie roku pandemii i rozpowszechnieniu pracy zdalnej wszyscy jesteśmy bardziej świadomi plusów i minusów takiej formy pracy. Na pewno zostanie ona z nami już na zawsze, ale w zdecydowanie innej formie. Coraz więcej badań wskazuje na to, że pracownicy nie widzą swojej przyszłości zawodowej skupionej wyłącznie wokół home office. Okazuje się, że najlepszym rozwiązaniem jest łączony model pracy, tzw. praca hybrydowa, która pozwala zarówno na pracę z biura, jak i pracę zdalną. Postępujący rozwój rozwiązań technologicznych, w dużym stopniu przyspieszony przez pandemię, pozwala na swój sposób na sprawniejszy kontakt ze współpracownikami. Miniony czas pokazał jednak, że technologie nie mogą zastąpić kontaktu z drugim człowiekiem twarzą w twarz. Relacji społecznych, jakie nawiązujemy w biurze nie odtworzy nawet najlepiej przygotowana aplikacja. A to z kolei przekłada się na kreatywność pracowników, ich produktywność, czy innowacyjność. Pracodawcy w dużym stopniu borykają się z wdrożeniem w zespół nowych pracowników, zbudowaniem tożsamości poszczególnych zespołów, a to najlepiej osiągnąć w bezpiecznym i przyjaznym biurze.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!