PARTNERZY PORTALU


Firmy nieruchomościowe i budowlane nie będą zmniejszać biur

Firmy nieruchomościowe i budowlane nie będą zmniejszać biur
Oskar Kasiński, CEO i Partner HR Design Group
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2021 15:16

W 2020 roku nie brakowało głosów, że czeka nas fala optymalizacji biur, zwolnień w branży nieruchomości. Jednak okazuje się, że zdecydowana większość firm jest w dobrej kondycji i właśnie dzięki pracy zdalnej, zrealizowała swoje założenia budżetowe, a co za tym idzie nie była zmuszona do cięć, czy to osobowych, czy kosztów stałych, jak właśnie np.: powierzchnie biurowe - mówi w wywiadzie dla PropertyNews.pl Oskar Kasiński, CEO i Partner HR Design Group, firmy rekrutującej specjalistów, managerów oraz top management dla branży nieruchomości i budownictwa, a także finansów i bankowości.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2021 15:16

Czy home office faktycznie jest benefitem dla pracowników? Jeszcze przed pandemią wielu pracowników uważało możliwość pracy zdalnej przez kilka dni w miesiącu za wartość dodaną…

Oskar Kasiński: To fakt, dużo pracowników oczekiwało od pracodawców pracy w trybie zdalnym, przynajmniej 1-2 dni w tygodniu, co pokazywały już nasze badania z ubiegłych lat. Ten trend się umacnia i będzie umacniał z roku na rok, bo rynek pracy i formy jej wykonywania ewoluują. Są branże, które tą formę pracy praktykują od dawna, takie jak IT, usługi telekomunikacyjne, czy agenci ubezpieczeniowi.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jednak musimy tutaj zwrócić uwagę na ważne rozróżnienie: praca zdalna, czyli tzw. home office, to nie benefit ani dodatek, a po prostu inna forma pracy – w tym przypadku nie z biura, teoretycznie z domu, ale w praktyce bywa często również wykonywana z różnych innych miejsc – hotel, szpital, itp. Nadal jednak jest to w pełni zawodowa relacja, czas poświęcany na pracę. Niestety częstym błędem jest traktowanie, często nieformalnie, pracy nie z biura jako benefitu, dodatku, rodzaju nagrody. Nadal dość często spotkam się z takim podejściem w wielu firmach w Polsce, co nie przestaje mnie dziwić. Natomiast właśnie w roku 2020 dokonała się w tym zakresie ogólnoświatowa rewolucja. Dziś nikogo nie dziwi już praca zdalna, która stała się w ubiegłym roku dominującą formą, odwracając dotychczasowe proporcje. Jednak istotna jest ważna różnica – praca zdalna stała się w wielu przypadkach przymusową formą pracy – co kompletnie kłóci się z dobrowolnym home office, jaki znaliśmy do tej pory. Patrząc zatem na home office z takiej perspektywy, można faktycznie odnieść wrażenie, że to rodzaj gratyfikacji, docenienia pracownika, zawierzenia relacji jaką z nim mamy wypracowaną. Reasumując, należy zauważyć, że miniony rok, wymusił zmiany, które normalnie zachodziłyby powoli, około dekady. Zatem najbliższe lata pokażą, czy faktycznie model pracy hybrydowej zadomowi się w większości firm na stałe i w jakiej finalnie formie. Jest jeszcze kwestia dodatku służbowego za pracę zdalną (np.: na pokrycie kosztów mediów używanych w celach służbowych), który w Polsce w ogóle nie funkcjonuje, podczas, gdy na zachodzie jest standardem od lat, ale to już pieśń przyszłości.

Z raportu "Rynek pracy nieruchomości i budownictwa 2020/21" autorstwa HR Design Group wynika, że 90 proc. firm z sektora nieruchomości i budownictwa nie planuje zmniejszania powierzchni biurowej. To dobra wiadomość...

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 45.55.59.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!