PARTNERZY PORTALU


Fitness bardziej intratny niż futbol. Długi lockdown zaboli nie tylko branżę

Fitness bardziej intratny niż futbol. Długi lockdown zaboli nie tylko branżę
Zdaniem ZPP, jeśli branża będzie skazana na wydłużenia lockdownu, a właśnie na to wskazują rządowe zapowiedzi, albo jeśli - po chwilowym odmrożeniu - zostanie ponownie zamrożona, należy spodziewać się fali bankructw oraz zwolnień. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lut 2021 14:54

Straty pandemiczne branży fitness w roku 2020 r. można szacować na ok. 3-4 mld zł, co oznacza, że trzeba będzie je odrabiać co najmniej 5-7 lat. Wydłużony lockdown będzie miał tragiczne konsekwencje nie tylko dla właścicieli biznesu - ostrzega w raporcie Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i wskazuje na duży potencjał, który może być zaprzepaszczony przez zamrożenie sektora.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 lut 2021 14:54

Niestety, programy pomocowe zaproponowane dotychczas przez rząd nie są w stanie zapobiec kumulacji strat, zaburzeniom płynności i rozchwianiu firm fitnessowych. Wciąż wisi nad nimi widmo bankructw oraz zwolnień, zwłaszcza że w porównaniu z innymi zamrożonymi branżami, usługi fitness mają bardzo ograniczone zdolności adaptacyjne w trakcie pandemii.

- Dobrze widać to, porównując rynek fitness z branżą gastronomiczną. O ile przed pandemią jedzenie w dowozie stanowiło ok. 19-20 proc. obrotów całej branży, o tyle treningi online – a więc "odpowiednik" zamówień na wynos – stanowiły mniej niż 1 proc. obrotów - podaje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i podkreśla znaczenie gospodarcze usług fitness. Kluby fitness przyniosły w 2019 r. przychody o wysokości ok. 4,2 mld zł (tj. ok. 1,1-1,2 mld dolarów), co stanowiło ok. 0,2 proc. rocznego PKB. Czy to dużo, czy mało? Wszystko zależy od perspektywy.

Kluby fitness na podium czasu wolnego

W raporcie ZPP „Zdrowie za miliard dolarów – branża fitness w Polsce i jej znaczenie dla ciała, ducha i PKB” porównano kluby fitness i wartość innych branż oferujących różne formy spędzania czasu wolnego.

"Polska gastronomia to dla przykładu ponad 76 tysięcy lokali, które generują blisko 37 mld złotych dla krajowego PKB. Biorąc pod uwagę oczywiste różnice w specyfice branży gastronomicznej i branży fitness, trzeba uznać, że ta druga generuje obroty wręcz imponujące. Jeśli jeden lokal gastronomiczny przynosi średnio 500 tys. zł przychodu rocznie, to jeden lokal fitness daje średnio ok. 1,2 mln zł przychodu. Polskie kina z kolei w 2019 r. (a funkcjonowało ich w Polsce 52 312) przyniosły ok. 1,1 mld zł przychodu, a to oznacza, że jedno notowało średnio obroty w wysokości 2,1 mln zł. Rynek telewizji na życzenie wart był w Polsce w 2019 r. ok. 6,2 mld zł, a więc był rynkiem o porównywalnej skali. Wspomnieć można także o branży koncertowej, pamiętając jednak, że realistyczne oszacowanie jej obrotów jest bardzo trudne ze względu na jej specyfikę (mówi się często o 3 mld zł rocznie), czy też o branży teatralnej, ale ta jednak wciąż zbyt silnie uzależniona jest od finansowania z budżetu państwa, by porównywać ją z sektorami komercyjnymi" - napisano w raporcie. "Na marginesie tych porównań warto zauważyć, że w 2019 r. przychody branży fitness były ośmiokrotnie większe niż przychody klubów polskiej Ekstraklasy piłkarskiej (według danych ekstraklasa.org). W czysto finansowym rozumieniu fitness jest więc dzisiaj w Polsce bardziej intratny niż futbol.

Potencjał jest spory


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.175.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!