PARTNERZY PORTALU


Głosy tęsknoty za biurem

Głosy tęsknoty za biurem
Fot. unsplash.com (Ant Rozetsky).
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 mar 2021 07:47

Spotkania i rozmowy osobiste, przy odpowiednim zachowaniu dystansu, nie mogą w pełni zastąpić pracy zdalnej. Coraz częściej dochodzą do nas regularnie głosy, że zespołom brakuje kontaktów bezpośrednich, dlatego rotacyjny tryb pozwala choć częściowo wypełnić społeczną rolę biura – wyjaśnia Grzegorz Chmielak, partner zarządzający, dyrektor działu wycen na region CEE w Knight Frank.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 03 mar 2021 07:47

Rok 2020 wstrząsnął nie tylko gospodarką światową, ale również wywrócił do góry nogami plany i prywatne życie wielu milionów ludzi. Z dnia na dzień firmy, które miały taką możliwość, zaoferowały pracownikom przejście na tryb pracy zdalnej, a co za tym idzie stoły w salonach szybko zamieniono na biurka, a szpilki na domowe kapcie. Jedni powitali pracę zdalną z radością, inni po kilku tygodniach z przyjemnością wrócili do biur, jasno wyznaczając granicę między pracą a życiem prywatnym.

Tęsknota za biurowymi zwyczajami

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Firma Knight Frank od samego początku obserwowała rozwój sytuacji związanej z pandemią Covid-19. Dynamiczne zmiany w modelu pracy i różne sygnały płynące z rynku były impulsem do przeprowadzenia ankiety skierowanej do najemców i ich pracowników w Europie. Niemal 80 proc. spośród ponad 1,8 tys. respondentów było zdania, że po pandemii Covid-19 chciałoby pracować w modelu łączącym pracę zdalną z pracą z biura. Jedynie 9 proc. ankietowanych wybrałoby pracę z domu, a 12 proc. pozostałoby przy dotychczasowym modelu pracy wyłącznie w biurze.

- Jeszcze rok temu poranne wstawanie, codzienna droga do pracy czy standardowe osiem godzin w pracy były rzeczywistością większości pracowników. Pamiętam gwar rozmów z rana i kolejkę do ekspresu z kawą. To w naszym „chillout roomie” tętniło życie firmowe, a pracownicy z różnych działów dzielili się swoimi pomysłami - wspomina Marta Tinc, partner, dyrektor HR w Knight Frank.

Dodaje, że początek pandemii był testem z organizacji. Wiele dni trwały rozmowy z przełożonymi poszczególnych zespołów,  na temat tego jak chcieliby zorganizować pracę, aby zapewnić bezpieczeństwo przy jednoczesnym zachowaniu sprawności procesów biznesowych.

- Słuchaliśmy głosów naszych pracowników, którzy z wiadomych względów bali się o siebie i swoich bliskich. Nasz zespół IT szybko zadbał o odpowiednie zabezpieczenie systemów i dostępy do nich z domu. Obawa przed nieznanym wpłynęła na decyzję, że w początkowej fazie pandemii zależało nam przede wszystkim na tym, aby pracownicy zostali w domach. W tym czasie dokonaliśmy drobnych zmian w biurze, m.in. oznaczyliśmy biurka wyjęte z użytku, umieściliśmy na powierzchniach wspólnych informacje o limitach osób przebywających jednocześnie i wskazówki jak uniknąć zakażenia. Wyposażyliśmy biuro w jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz płyny do dezynfekcji – komentuje Marta Tinc, partner, dyrektor HR w Knight Frank.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.185.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!