PARTNERZY PORTALU


Hybryda zaaranżuje biura na nowo

Postpandemiczne biura będą przede wszystkim miejscami spotkań. Duże znaczenie w aranżacji odgrywać będą salki spotkań i budki umożliwiające zdalne rozmowy i konferencje. Na zdjęciu realizacja we.make dla Callstack. Fot. Tom Kurek
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 04 lut 2021 11:46

Pandemii koronawirusa towarzyszy przymusowy eksperyment socjologiczny na ogromną skalę. Niemal z dnia na dzień wiele firm przeszło na tryb pracy zdalnej, wysyłając pracowników do domów. Wraz z tym, jak oswajaliśmy się z nową sytuacją, zaczęły formować się pomysły na aranżacje biur spełniających wymogi nowej rzeczywistości i przede wszystkim bezpiecznych. Bo perspektywa pracy hybrydowej w odmienionych warunkach biurowych stała się bardziej realna niż permanentna praca zdalna.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 04 lut 2021 11:46

– Na dłuższą metę praca zdalna jest nie do utrzymania jako standardowo obowiązujący model współpracy. Ale być może pandemia przyniesie więcej możliwości elastycznego kształtowania miejsca i czasu pracy – zauważają Aleksandra Hobler i Paweł Jesionek z pracowni we.make.

Już dziś jedno z rozwiązań to połączenie pracy z domu z pracą w biurze, podczas której odbywają się spotkania, narady, a pracownicy mają możliwość rozwijania relacji, dyskusji. Wiele wskazuje na to, że praca hybrydowa, w różnych proporcjach, będzie nowym standardem dla większości organizacji.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Hybryda – nowy standard

Jak hybryda wpłynie na aranżacje przestrzeni biurowej? - Zwiększy się udział funkcji pozwalających na prowadzenie wielu spotkań zdalnych jednocześnie. Rozwiązania jak np. meblowe budki telefoniczne pozwalają na zaspokojenie tej potrzeby przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności w ich lokalizowaniu oraz efektywności wykorzystania powierzchni – mówi Jan Paweł Ramatowski, Space Planning Director, Massive Design.

W nowej rzeczywistości biura nie znikną, ale ich funkcja będzie inna niż przed pandemią. Staną się miejscem do spotkań i wymiany myśli. – W aranżacjach nie będzie już ogromnych sal. Będą potrzebne mniejsze, kameralne, dedykowane spotkaniom w określonych grupach. Być może w takich salach nie będzie krzeseł, co dodatkowo będzie sugerować, że mają to być krótkie spotkania – zastanawia się architekt Przemo Łukasik, współzałożyciel pracowni Medusa Group.

Architekci są zgodni, że do biura będziemy przychodzić głównie po to, by pracować w duchu współpracy i wymiany myśli. - W każdej znanej mi organizacji istnieje słuszne przeświadczenie, że najlepszym, co może się wydarzyć i co popycha te organizacje do przodu, jest współpraca i wzajemne napędzanie się do działania. Chociaż wideo spotkania w wielu przypadkach umożliwiają pozostanie w kontakcie z zespołem i klientami, jednak przez ograniczenia technologiczne brakuje im dynamiki osiąganej tylko na spotkaniach na żywo. Nie zawsze wsparcie technologiczne, jakie mamy do dyspozycji w domu, będzie w stanie wydobyć to, co możemy uzyskać z biura, gdzie dostępne rozwiązania są zdecydowanie bardziej zaawansowane technologicznie oraz wspierające naszą działalność. Stąd główny nacisk w biurach postpandemicznych na przestrzenie współpracy – zauważa Jan Paweł Ramatowski.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Lukasz 2021-02-08 21:09:50
    A jak hybryda zaaranżuje Twoje biuro w domu? Odpowiedzi szukaj na Office@home.com.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.84.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!