PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Itay Banayan: Coworking to niesamowity, ale niełatwy biznes

Itay Banayan: Coworking to niesamowity, ale niełatwy biznes
Itay Banayan, VP Real Estate Mindspace. Fot. PTWP.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lis 2019 10:13

Gdy firmy coworkingowe są skoncentrowane na zrównoważonym wzroście i rentowności, zapewnianiu świetnej jakości usług we właściwych lokalizacjach, przy równoczesnej wydajności operacyjnej – wtedy ten biznes jest niesamowity, ale nie tak łatwy, jak mogłoby się wydawać – wyjaśnia Itay Banayan, VP Real Estate Mindspace.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 lis 2019 10:13

 

Znamy wiele opinii na temat zalet coworkingu, ale czy istnieją jakieś zagrożenia w tym biznesie?

- Na rynku jest obecnie wielu operatorów, niektórzy z nich rozpoczęli swoją przygodę z coworkingiem zakładając, że jest to atrakcyjny, łatwy interes, w którym właściciele budynków specjalnie aranżują przestrzeń pod tego typu działalność i dzięki temu łatwo osiągają zyski. Niektórzy operatorzy nie biorą pod uwagę poziomu skomplikowania tego biznesu i poziomu usług, jaki muszą zapewnić. Niekiedy źle dobierają lokalizacje – tłumaczy Itay Banayan, VP Real Estate Mindspace.

To powoduje spore zamieszanie w systemie, skutkując obniżaniem czynszów czy funkcjonowaniem na granicy rentowności. Tego typu praktyki zaburzają rynek i wprowadzają wątpliwość, czy dany produkt – w tym kontekście przestrzeń coworkingowa – jest dobry, czy nie.

- Gdy firmy są skoncentrowane na zrównoważonym wzroście i rentowności, zapewnianiu świetnej jakości usług, przy równoczesnej wydajności operacyjnej, dbając o właściwe lokalizacje – wtedy ten biznes jest niesamowity, ale nie jest tak łatwy, jak mogłoby się wydawać – wyjaśnia Itay Banayan.

Dlaczego duże korporacje wchodzą do przestrzeni coworkingowych?

- Pierwszym powodem jest większa wydajność w strategii dotyczącej nieruchomości. W związku z nową regulacją IFRS, obowiązującą od stycznia 2019 r., podmioty te muszą wykazywać w swoim zestawieniu bilansowym długoterminowe umowy najmu, a wolą tego nie robić. Dostrzegają także, że ich innowacyjne zespoły preferują pracę w inspirującym środowisku, które dostarcza im przestrzeń coworkingowa, szczególnie w porównaniu z biurem w tradycyjnym, korporacyjnym rozumieniu – podkreśla ekspert.

Firmy doceniają także elastyczność, którą oferuje coworking. Dawniej właściciele budynków wymuszali niewydajność, mówiąc: jeśli chcesz być w tym budynku, podpisz umowę na 10 lat, przez co firmy wynajmowały więcej powierzchni niż potrzebowały.

- Dzisiaj, dzięki przestrzeniom coworkingowym, mogą wynajmować tyle powierzchni, ile w obecnej chwili jest im niezbędne dostosowując jej wielkość do bieżących potrzeb, np. rosnącego zespołu. W tradycyjnym najmie, gdy biznes osiągnie docelowy rozmiar, firma może wynająć kolejne piętro w biurowcu. Jednak w czasie niepewności czy stagnacji, w którym zespół na przemian rośnie i się kurczy, mogą korzystać z elastycznych rozwiązań, jakie daje coworking – opisuje Itay Banayan.

To także większa wydajność i zadowolenie pracowników oraz finansowy rozsądek.

- Na koniec dnia pokazujemy, jak coworking pozwala korporacjom zaoszczędzić pieniądze, co jeszcze kilka lat temu nie było możliwe – teraz firmy same dostrzegają korzyści płynące ze współpracy z takimi firmami jak Mindspace – wyjaśnia Itay Banayan.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.