PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak będą wyglądać miejsca pracy przyszłości? 6 trendów według infuture.institute i Skanska

Jak będą wyglądać miejsca pracy przyszłości? 6 trendów według infuture.institute i Skanska
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 04 lis 2019 15:20

Stworzenie tzw. trzeciej przestrzeni, biura projektowane z myślą o samopoczuciu pracowników czy przyroda jako element projektu architektonicznego – to tylko niektóre z trendów, kształtujących wygląd miejsc pracy przyszłości, opisanych w raporcie „Future of Office Spaces”. Opracowanie stworzone przez infuture.institute we współpracy ze spółką biurową Skanska, stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim kierunku będzie zmierzał rozwój społeczeństwa i kultury pracy, a tym samym miejsc, w których pracujemy.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 04 lis 2019 15:20

Spółka biurowa Skanska i infuture.institute po raz kolejny podjęły się zdefiniowania trendów związanych z przestrzeniami, w których pracujemy i w których będziemy pracować. Pierwszym wspólnym projektem był raport „Living buildings. Biurowce przyszłości” wskazujący, jak będzie wyglądała przyszłość budynków biurowych. Uwzględniał on pięć różnych scenariuszy w perspektywie średnio- i długoterminowej. Teraz przyszła kolej na wejście do wnętrz i przyjrzenie się, jak będą się zmieniać same przestrzenie do pracy i co będą dostarczać pracownikom.

Prace nad raportem „Future of Office Spaces” obejmowały m.in. szereg badań. Na podstawie desk researchu, field researchu, trendhuntingu, badań jakościowych (m.in. wywiadów eksperckich) oraz badań ilościowych, udało się zdefiniować sześć trendów. Zostały one zdefiniowane w oparciu o czynniki społeczne, ekonomiczne, technologiczne, środowiskowe oraz polityczne, zgodnie z modelem STEEP.

Udomowienie miejsca pracy, człowiek w centrum, projektowanie biofilne, innowacje, hybrydowe i elastyczne przestrzenie czy idea lokalności – to najważniejsze czynniki, które będą definiować wnętrza biur przyszłości.

– Tak naprawdę w pracy, a dokładniej w biurach, spędzamy wiele godzin dziennie. Nic więc dziwnego, że to, jak w nich funkcjonujemy i jak się czujemy, ma wpływ na nasz dobrostan emocjonalny – mówi Natalia Hatalska, analityczka trendów, założycielka i prezes infuture.institute. – Mam nadzieję, że wyniki badań – ilościowych i jakościowych – zaprezentowane w niniejszym raporcie będą inspiracją w tworzeniu biur przyszłości. To niezwykle istotne, by były one jak najbardziej przyjazne dla współczesnego pokolenia określanego często jako Indoor Generation. Badania wskazują, że 90 proc. czasu spędzamy wewnątrz budynków, również w biurowcach. Od tego, jak będą one zaprojektowane, będzie zależeć nasze samopoczucie, zdrowie, ale także efektywność i energia w pracy. Optymizmem jednak napawa fakt, że kierunek, w którym zmierzamy wydaje się być właściwy – dodaje.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 27.50.36.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.