PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak pracownicy dojeżdżają do biurowców w Gdańsku?

Jak pracownicy dojeżdżają do biurowców w Gdańsku?
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 kwi 2019 15:43

Według badań przeprowadzonych przez pracownię PBS Sp. z o.o., aż 40 proc. pracowników kompleksu Alchemia w Gdańsku dojeżdża do pracy Szybką Koleją Miejską, a korzystających z roweru jest niewiele mniej, niż z samochodu: 21 proc. do 23 proc. To wyróżniający wynik na tle innych gdańskich centrów biurowych, w których zdecydowanie dominują cztery kółka. Deweloper Alchemii, firma Torus, od lat konsekwentnie stawia na rozwój infrastruktury i edukację, co przynosi efekty.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 kwi 2019 15:43

Smart miasto to też smart inwestycje

Patrząc szerzej na analizowane zjawisko w Gdańsku, to w miejscach, które są potencjalnie dobrze i bardzo dobrze skomunikowane, występuje wysoki i bardzo wysoki odsetek osób dojeżdżających samochodem. I nie jest to problem tylko Gdańska, ale także np. warszawskiego Mokotowa i tysięcy samochodów napływających w ten rejon każdego dnia. Na tym tle można wskazać, że ukończony w 2012 roku jeden z najwyższych budynków w Europie (The Shard w Londynie) ma 72 kondygnacje i jedynie 48 miejsc parkingowych.

- Dla mieszkańców samochody tysięcy pracowników biur oznaczają dodatkowe korki, a – o czym się zapomina - im więcej miejsc do parkowania w centrach biurowych i ich okolicach, tym problem większy. Dla deweloperów budowa parkingów to dodatkowy i niechciany tak naprawdę koszt, choć w polskich realiach często niezbędny ze względu na niewydolny transport miejski. Stąd, korzystając z wzorców zachodnich, należy zapewnić taką formę komunikacji publicznej, która zachęci ludzi do korzystania z niej i ograniczać będzie liczbę miejsc do parkowania – dodaje dr inż. Aleksander Orłowski.

Chcąc mówić o Smart City musimy z jednej strony wpływać na sposób przemieszczanie się z punktu widzenia infrastruktury (np. budując nowe linie metra, trasy tramwajowe, także przejścia dla pieszych), ale też decyzje strategiczne (np. priorytet dla transportu publicznego). Konieczne jest również wpływanie na zachowania użytkowników (zachęty, ale też egzekwowanie prawa dot. np. parkowania w miejscach niedozwolonych czy zwiększania opłat za parkowanie). To decyzje dotyczące bezpośrednio miasta (jak określanie maksymalnej liczby miejsc parkingowych w danym miejscu), ale także deweloperów, którzy muszą zapewnić najemcom pożądaną liczbę miejsc parkingowych, a równolegle wspierać to, by pracownicy docierali do pracy w sposób inny niż samochodem. Wreszcie to także decyzje samych pracowników, żeby zmienić swoje przyzwyczajenia.

- Tylko całościowe spojrzenie ma szanse na zapewnienie nam wszystkim bardziej przyjaznego miasta do życia – podsumowuje dr inż. Aleksander Orłowski.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.21.186
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.