PARTNERZY PORTALU

Jak śpiewająco zdać egzamin z pracy hybrydowej?

Jak śpiewająco zdać egzamin z pracy hybrydowej?
W nowej, pandemicznej rzeczywistości kluczowe było zadbanie o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników i ich rodzin – mówi Radosław Świętoń, Head of People EPAM Poland.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 kwi 2021 17:30

Egzamin z pracy w trybie hybrydowym, jako organizacja, zdaliśmy śpiewająco – cieszy się Radosław Świętoń, Head of People EPAM Poland. Ważnym elementem było wsparcie pracowników i ich najbliższych w dziedzinie wellbeing. Lokalne wellness cluby organizowały szkolenia z praktyk pozwalających dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne. Wszyscy mogli korzystać z indywidualnych i grupowych sesji coachingowych – tzw. life coaching groups.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 kwi 2021 17:30
  • EPAM wprowadził m.in. autorski system rezerwacji biurek, dzięki któremu możliwy jest bieżący monitoring obecności w biurze i utrzymanie jej na bezpiecznym, zgodnym z obowiązującymi przepisami sanitarnymi, poziomie.
  • Komfort home office poprawia wypożyczenie niezbędnego sprzętu, na przykład dodatkowych monitorów i krzeseł biurowych. Pomocne są również szkolenia poświęcone ergonomii pracy z domu.
  • Obcokrajowcy w zespole? Ważnym elementem strategii komunikacji wewnętrznej w dobie pandemii jest zapewnienie pracownikom dostępu do bieżących informacji na temat obowiązujących w kraju restrykcji, niezbędnych dokumentów i procedur dotyczących osób przyjeżdżających do kraju i wyjeżdżających za granicę.

Mija rok odkąd firma EPAM Systems Poland wdrożyła w związku z pandemią covid-19 hybrydowy model pracy we wszystkich swoich biurach w Polsce. O powszechnym zadowoleniu z tego powodu może świadczyć fakt, że dzięki głosom pracowników, EPAM zdobył tytuł Najlepszego Miejsca Pracy w IT w Polsce, zwyciężając w corocznym badaniu AudIT przeprowadzanym przez magazyn Computerworld.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Przyszłością pracy biurowej jest elastyczność

Grupa obecna jest w pięciu miastach w Polsce: Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Wrocławiu i Warszawie. W okresie pandemii znacznie zwiększyła zatrudnienie i uruchomiła wiele nowych projektów. 

Zmiana trybu pracy na home office 

– W nowej, pandemicznej rzeczywistości kluczowe było zadbanie o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników i ich rodzin – mówi Radosław Świętoń, Head of People EPAM Poland.

Niemal natychmiast po pojawieniu się informacji o pierwszych przypadkach zakażeń w kraju, zarekomendowano w firmie zmianę trybu pracy na home office.

- Nasze biura pozostały jednak otwarte i po zmianach w aranżacji pomieszczeń wspólnych i open space’ów, funkcjonują do dziś, w pełnym reżimie sanitarnym. Taki model pozwolił stworzyć komfortowe warunki pracy dla wszystkich pracowników, również tych, którzy z różnych względów nie mogą pracować zdalnie – dodaje Radosław Świętoń.

Czytaj też: Ricoh ceni budowanie społeczności biurowej

Oprócz wdrożenia wewnętrznych regulacji i zmiany aranżacji przestrzeni biurowych, EPAM wprowadził wiele rozwiązań usprawniających codzienną pracę. Jednym z nich jest autorski system rezerwacji biurek, dzięki któremu możliwy jest bieżący monitoring obecności w biurze i utrzymanie jej na bezpiecznym, zgodnym z obowiązującymi przepisami sanitarnymi, poziomie.

– W EPAM Polska pracują setki obcokrajowców, dlatego ważnym elementem strategii komunikacji wewnętrznej w dobie pandemii było zapewnienie wszystkim pracownikom dostępu do bieżących informacji na temat obowiązujących w kraju restrykcji, niezbędnych dokumentów i procedur dotyczących osób przyjeżdżających do kraju i wyjeżdżających zagranicę. Dzięki wytężonej pracy naszych zespołów udało się w krótkim czasie stworzyć niezbędne bazy wiedzy i regularnie informować pracowników o zmianach wpływających na ich codzienne funkcjonowanie – mówi Radosław Świętoń. 

Wellbeing kluczem do sukcesu 

Aby zadbać o komfort pracy z domu, firma EPAM Systems umożliwiła pracownikom przechodzącym na pracę w trybie home office wypożyczenie niezbędnego sprzętu, na przykład dodatkowych monitorów i krzeseł biurowych. Przeprowadzono również serię szkoleń poświęconych ergonomii pracy z domu.

Czytaj też: Budżet partycypacyjny w biurowcu magnesem dla najemców

Ważnym elementem działań wewnętrznych było wsparcie pracowników i ich najbliższych w obszarze wellbeing. Działania lokalnych wellness clubs skupiły się na organizacji szkoleń ukierunkowanych na rozwój umiejętności i praktyk pozwalających dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne. Wszyscy pracownicy mogli korzystać z indywidualnych i grupowych sesji coachingowych – tzw. life coaching groups. Istotną rolę w utrzymaniu zaangażowania odegrali managerowie, wspierający pracowników w codziennej pracy. 

Czy w przyszłości wrócimy do dawnego modelu pracy? 

Obecnie, ze względu na ponowne zaostrzenie restrykcji pandemicznych firma zarekomendowała swoim pracownikom ograniczenie wizyt w biurze do niezbędnego minimum.

Czytaj też: Małe biura górą. Open space w niełasce

– Czy w przyszłości wrócimy do dawnego modelu pracy? Czas pokaże. Nasze biura są gotowe do wznowienia działalności w pełnym wymiarze. Słuchamy jednak głosów pracowników i klientów. Po ustaniu pandemii podejmiemy decyzję o przyszłym modelu funkcjonowania naszej organizacji w Polsce. Dziś mogę jednak przyznać z satysfakcją, że egzamin z pracy w trybie hybrydowym, jako organizacja, zdaliśmy śpiewająco – cieszy się Radosław Świętoń.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.174.110
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!