PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak wprowadzić segregację odpadów w biurze?

Jak wprowadzić segregację odpadów w biurze?
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 mar 2019 10:44

Rok 2019 rozpoczął się od zmian w zakresie segregacji odpadów. Dotyczą one każdego z nas, zarówno w sferze prywatnej, jak i w przestrzeni biurowej. Niektóre organizacje rozpoczęły już segregację według nowych zasad, inne jeszcze nie, ale każdy z nas wcześniej, czy później, w pracy, czy w domu, staje przed pytaniem, gdzie wyrzucić dany asortyment odpadów.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 mar 2019 10:44

— Upłynie sporo czasu zanim zmienimy nawyki i nauczymy się nowych zasad. Dlatego kluczem do sukcesu segregacji odpadów w biurze jest przekazywanie pracownikom wiedzy w atrakcyjny i przyjemny sposób. Uważam, że jest to warunek konieczny do przeprowadzenia realnej zmiany. W biurze Colliers postawiliśmy na kolorowe i proste instrukcje, ułatwiające pracownikom segregację. Obok koszy pojawiły się plakaty i ulotki informujące o tym, jakie odpady powinny się znaleźć w danym koszu. Wykorzystaliśmy również monitory w wewnętrznych salkach konferencyjnych, które niczym reklamy w telewizji, przypominają o konieczności segregacji. Dodatkowo, zaplanowaliśmy krótkie szkolenie z zewnętrznym ekspertem, który odpowie na wszelkie pytania naszych pracowników dotyczące tematyki segregacji odpadów. Działania te miały uświadomić pracownikom, że segregacja to temat, który jest naprawdę ważny i który traktujemy priorytetowo. Pewne rodzaje odpadów nadal nie są łatwe do skategoryzowania - wówczas pracownicy wspólnie debatują nad tym, w którym koszu powinny się znaleźć. Segregacja przestała być tematem obojętnym, budzi emocje, a o to właśnie nam chodziło — wyjaśnia Małgorzata Michalczyk.

Przez zabawę do sortowania

Oprócz koszy i odpowiedniej komunikacji, doskonałym wsparciem dla wprowadzania dobrych nawyków są różnego rodzaju konkursy i grywalizacje.

— Można na przykład przygotować dla pracowników quiz z pytaniami, do jakich koszy należy wyrzucać odpady najczęściej występujące w biurze. Innym przykładem może być grywalizacja – jeśli cała firma będzie przez pierwszy miesiąc skutecznie segregować odpady pracodawca przeznaczy nagrodę dla pracowników. Dzięki takim aktywnościom stworzymy wokół segregacji pozytywną atmosferę i zachęcimy pracowników do udziału w zabawie, a nie w kolejnym biurowym obowiązku— mówi podkreśla Małgorzata Michalczyk.

Mała zmiana, duży efekt

Na koniec warto wspomnieć, czemu służą wprowadzane zmiany. Zgodnie z wymogami Unii Europejskiej, do 2020 roku Polska powinna odzyskiwać 50% odpadów. Według raportu GUS w 2017 r., współczynnik ten wynosił 26%, podczas gdy średnia dla krajów Wspólnoty jest na poziomie 44%. Brak dostosowania do unijnych norm może skutkować wprowadzaniem kar finansowych sięgających 300 000 euro. Dlatego też od 1 lipca 2017 roku w kraju zaczęły obowiązywać jednolite zasady selektywnego zbierania odpadów, implementowane na podstawie rozporządzenia wydanego przez Ministra Środowiska, wprowadzającego tzw. Wspólny System Segregacji Odpadów (Dz. U. z 2017 r. poz. 19).

Efektywna segregacja śmieci w biurach jest więc cegiełką do wzrostu wyżej wymienionego wskaźnika. Edukacja pracowników i utrwalanie nowych nawyków może z kolei spowodować, że szybciej przeniosą oni tę wiedzę na grunt prywatny i sprawniej wdrożą podobne rozwiązania w domu.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Janek 2019-03-25 14:14:54
    podpiszcie umowę z CP Recycling, on wszystko załatwi a biuro będzie zobowiązane umową więc trzeba będzie segregowac i w końcu będzie czysto

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.229.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.