PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Jak zadbać o ciszę w biurze

Jak zadbać o ciszę w biurze
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 gru 2019 16:34

Bez względu na to, gdzie i w jaki sposób pracujemy w biurze — potrzebujemy zadbać o swój komfort i ograniczyć stresogenne czynniki. Jednym z najbardziej uciążliwych jest hałas.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 05 gru 2019 16:34

Na przestrzeni ostatnich lat, w związku z narastającym problemem stresu związanego z pracą, prowadzono wiele badań poświęconych akustyce. Obserwacje osób narażonych na odgłosy otwartych biur, wykazały zwiększony poziom adrenaliny, co było reakcją obronną organizmu. Pierwszy gryz jabłka, wybuch śmiechu lub odgłosy „pociągania” nosem i kaszlu mogą uaktywniać uczucie gniewu lub irytacji wśród pracowników, tym samym obniżając ich produktywność i pogarszając atmosferę w zespole.

Według badania Steelcase z 2016 r., przeprowadzonego w 17 krajach, ponad jedna trzecia pracowników czuje się w pewien sposób odizolowana w głośnych miejscach pracy. Ponieważ jednak wielu pracowników biurowych funkcjonuje w dynamicznym, otwartym środowisku z współdzielonymi powierzchniami — pracodawcy, a co za tym idzie, i projektanci, stoją przed wyzwaniem minimalizacji stresujących czynników, w tym właśnie hałasu.

Na pomoc wychodzą tu producenci coraz większej ilości dobrej jakości, certyfikowanych materiałów wykończeniowych, poprawiających akustykę pomieszczeń.

Ściany nie mają uszu

- Dziś większość nowych budynków biurowych spełnia wysokie standardy jeżeli chodzi o niwelowanie natężenia dźwięku we wnętrzach. Należy jednak pamiętać, że jeżeli w nawet najlepiej izolowanej ścianie zrobimy otwór, aby poprowadzić przewód z jednego pomieszczenia do drugiego, to naruszymy stworzoną ochronę przed hałasem. Dlatego projektując wnętrza, musimy zapewnić dodatkowe elementy poprawiające akustykę - mówi Danuta Barańska, Creative Director w Tétris.

W zamkniętej powierzchni każdy dźwięk może się wielokrotnie odbić od ścian i sufitu zanim całkiem ucichnie. Dlatego tak istotne jest zadbanie o odpowiednie wygłuszenie, a można to zrobić na kilka sposobów. Dodatkowo sprzyja temu trend tworzenia biur zbliżonych klimatem do przestrzeni domowej, kawiarni czy hotelowego lobby. I tak możemy zastosować ścienne panele akustyczne, dostępne w różnych formatach i wzorach — np. w postaci ciepłego drewna, albo geometrycznych, wypukłych struktur.

- Innym sposobem na podniesienie komfortu akustycznego w biurze, jest wykorzystanie na wybranych ścianach tapet filcowych. Nie dość, że dobrze pochłaniają dźwięki, to jeszcze są wdzięcznym materiałem jeżeli chodzi o tworzenie przytulnego klimatu w biurze. W naszych projektach biurowych często proponujemy klientom również wykorzystanie dekoracyjnych paneli sufitowych o właściwościach akustycznych. Sprawiają, że rozmowy prowadzone przy biurkach nie tworzą szumu na większej powierzchni - mówi Danuta Barańska.

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.201.14
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!