Jakie biuro przyciąga nowe talenty?


11 tysięcy pracowników z 11 krajów Europy odpowiedziało na pytania raportu "What workers want". Wioleta Wojtczak, dyrektorka działu badań i analiz Savills, zdradza nam jakie czynniki są istotne dla pracowników w koncepcji biura idealnego.
– Okazało się, że pracownicy tak naprawdę chcą mieć zaspokojone swoje podstawowe potrzeby – mówi Wioleta Wojtczak, pytana o zaskoczenia przy tworzeniu raportu. – Na pierwszych miejscach oczekiwań pracowników wskazana została czystość i komfort miejsca pracy. 91 proc. przebadanych osób wymienia te dwa czynniki jako najważniejsze, a kolejne dotyczą poziomu hałasu, odpowiedniej temperatury i oświetlenia – tłumaczy ekspertka.
Czy polscy pracownicy mają swoje specyficzne wymagania? – Zasadniczo wyniki nie odbiegają od europejskich. W kilku punktach różnimy się – Polacy chcą mieć wpływ na aranżację biura zdecydowanie częściej niż ich zagraniczni koledzy – mówi dyrektorka działu badań i analiz Savills. Polacy częściej też zwracają uwagę na dostępność miejsc parkingowych.
Oczekiwania różnicują się na linii pokoleniowej? – Bez względu na wiek trzeba działać dwutorowo - najpierw zabezpieczyć podstawowe potrzeby, a później myśleć o dodatkowych elementach w biurze jak na przykład "playroom", miejsce do relaksu. Pracownicy w Polsce wskazywali też na żłobek, czy taras lub siłownie w budynku jako na elementy, których im brakuje. Najważniejsza jednak jest odpowiednia lokalizacja – co drugi pracownik chciałby pracować w centrum miasta.
– Lokalizacja może być tym elementem, który wpływa na atrakcyjność pracodawcy i może pomóc wygrać nowe talenty na rynku pracy – mówi Wioleta Wojtczak.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.