PARTNERZY PORTALU

Jerzy Hausner: Dobra organizacja pracy zdalnej usprawni model hybrydowy

Jerzy Hausner: Dobra organizacja pracy zdalnej usprawni model hybrydowy
Praca zdalna została wprowadzona nagle, pod presją okoliczności, po omacku. Nie było czasu na testowanie i korygowanie. Dlatego tak ważna jest krytyczna ocena własnych doświadczeń i błędów - uważa Jerzy Hausner, przewodniczący rady programowej Open Eyes Economy Summit - Fundacja GAP. Fot. PTWP.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 mar 2021 17:03

Dobry system komunikacji i informacji w układzie: przełożeni - podwładni oraz między pracownikami pomoże zapobiec negatywnym psychologicznym skutkom pracy zdalnej. Bez tego nie można dopracować modelu hybrydowego, który zostanie powszechnie wdrożony - uważa były wicepremier Jerzy Hausner, przewodniczący rady programowej Open Eyes Economy Summit - Fundacja GAP.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 17 mar 2021 17:03

• Przed wybuchem epidemii w formule home office pracowało w Polsce tylko kilka procent pracowników. Stosowały ją głównie małe przedsiębiorstwa, przede wszystkim ze względu na potrzebę obniżenia kosztów.

• Poważnym problemem staje się konieczność modyfikacji systemu motywowania pracowników. Chodzi o to, by zapobiegać wypaleniu zawodowemu, które występuje szybciej w przypadku pracy zdalnej niż stacjonarnej. 

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Jedną z konsekwencji pracy zdalnej, która stanie się w większości organizacji normą, a nie wyjątkiem, jest możliwa erozja funkcji przedstawicielstw pracowniczych: rad pracowników i związków zawodowych.

Jeszcze rok temu pracę zdalną traktowano jak benefit lub modną ciekawostkę. Jednak ze strony pracodawców spotykała się z pewną rezerwą. Potwierdza to Księga Rekomendacji „Praca zdalna 2.0”, przygotowana przez Pracodawców RP.

Czytaj też: Thyssenkrupp wybiera pracę w biurze 

We wprowadzeniu do tego opracowania prof. Jerzy Hausner przypomina m.in., że przed wybuchem epidemii w formule home office pracowało w Polsce tylko kilka procent pracowników. Stosowały ją głównie małe przedsiębiorstwa, przede wszystkim ze względu na potrzebę obniżenia kosztów.

W 2020 r. ten model pracy objął już kilkanaście procent zatrudnionych. - W większości został wprowadzony nagle, pod presją okoliczności, po omacku. Nie było czasu na testowanie i korygowanie. Dlatego tak ważna jest krytyczna ocena własnych doświadczeń i błędów - uważa prof. Jerzy Hausner, były wicepremier, przewodniczący rady programowej Open Eyes Economy Summit - Fundacja GAP.

Upowszechnienie się pracy zdalnej było w pierwszej fazie epidemii dostosowaniem się wielu pracodawców do narzuconych przez rząd restrykcji. – Dopiero z czasem, ale relatywnie szybko, pracodawcy zorientowali się, że to, co początkowo uważali za wymuszone, jest faktycznie pod wieloma względami korzystnym rozwiązaniem, które warto trwale wprowadzić i stosować – zauważa Jerzy Hausner. 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.219.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!