PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Katowicki urząd wojewódzki wyremontuje biurowiec

  • Autor: PAP
  • Dodano: 26 lis 2013 15:31

Do końca 2015 r. ponad trzydziestoletni biurowiec należący do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach zyska nowe instalacje, wnętrza i elewację. Po wartym 21,5 mln zł remoncie ma być tańszy w utrzymaniu i przestanie odstawać wyglądem od okolicznych budynków.

Budynek znajduje się przy ul. Powstańców, kilkaset metrów od głównej siedziby Urzędu, która mieści się w monumentalnym gmachu Sejmu Śląskiego z końca lat 20. ubiegłego wieku.

Rejon ulic Francuskiej, Powstańców, Damrota oraz autostrady A4 to jedno z miejsc w Katowicach, gdzie w ostatnich latach powstało wiele nowoczesnych gmachów. W pobliżu należącego do Urzędu dziesięciopiętrowego biurowca z przybrudzoną szklano-metalową fasadą stanęły m.in. gmach sądu okręgowego, siedziby instytucji finansowych czy obiekty z powierzchniami biurowymi do wynajęcia.

Jak poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka wojewody Marta Malik, ze względu na spodziewany remont, w ostatnim czasie z biurowca wyprowadziły się m.in. wydział polityki społecznej, część podległych wojewodzie inspektoratów, a także niektóre instytucje i referaty urzędu marszałkowskiego. Większość z nich tymczasowo wynajmuje pomieszczenia w innych budynkach; po remoncie najpewniej wrócą w dawne miejsce.

Wymagający remontu blisko czterdziestometrowy biurowiec powstał w latach 70. ub. wieku. Od tego czasu był tylko doraźnie konserwowany, nie przeszedł poważniejszych modernizacji. Jego stan techniczny jest bardzo zły i nie odpowiada standardom bhp oraz przeciwpożarowym. Nie spełnia też żadnych wymagań aktualnych przepisów dotyczących ochrony cieplnej.

Poza pojedynczymi wyrywkowymi przeróbkami od czasu budowy nie zmieniano tam instalacji, które jak na dzisiejsze standardy są mało wydajne i drogie w utrzymaniu. Szczególnie kosztochłonne stało się ogrzewanie - również ze względu na słabą izolację okien i ścian (z elementami z azbestocementu). Termomodernizacja ma obniżyć zapotrzebowanie na ciepło z sieci o 64 proc., a na energię zużywaną do działania budynku (w tym np. oświetlenia) - o 82 proc.

Remont obejmie m.in. kompleksową przebudowę systemu wentylacji (wraz z montażem klimatyzacji), przebudowę i modernizację instalacji grzewczej, wykonanie instalacji solarnej, przebudowę i modernizację instalacji wodno-kanalizacyjnej, wymianę instalacji elektrycznej (w tym oświetlenia budynku) oraz stworzenie nowych instalacji monitoringu, teleletechnicznych, alarmowych i przeciwpożarowych.

Prócz tego na nowo zaaranżowane zostaną wnętrza obiektu (wraz z wyposażeniem pomieszczeń), przebudowane będą elewacje i zadaszenie. Nowe będą wejścia do budynku, na nowo zagospodarowany ma zostać też teren przed biurowcem.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.85.115
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!