PARTNERZY PORTALU


Kiedy powrót do biur? Dylematy pracodawców nie mają granic

Kiedy powrót do biur? Dylematy pracodawców nie mają granic
Według menedżerów i kadry zarządzającej wielu firm, najważniejszą zmienną jest to, ile czasu zajmie zaszczepienie większości pracowników. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl/nytimes.com
  • Dodano: 09 kwi 2021 15:39

Choć wzrasta liczba osób zaszczepionych i powoli, ale stopniowo spada wskaźnik zachorowań na świecie, wiele firm wciąż zwleka z podjęciem decyzji o terminie i finalnej strategii powrotu pracowników do biur. Inne już podjęły decyzję.

  • Autor: PropertyNews.pl/nytimes.com
  • Dodano: 09 kwi 2021 15:39

Według menedżerów i kadry zarządzającej wielu firm, najważniejszą zmienną jest to, ile czasu zajmie zaszczepienie większości pracowników.

Jak podaje New York Times powołując się na dane Kastle Systems, firmy zajmującej się bezpieczeństwem około 3,6 tys. budynków komercyjnych w Stanach Zjednoczonych, do biur w całym kraju przychodzi obecnie około jedna czwarta pracowników. Część najemców zdecydowała się na zmniejszenie zajmowanej powierzchni biurowej. Gazeta podała jako przykład nowojorski Manhattan, gdzie ilość podnajmowanej powierzchni biurowej do wynajęcia wzrosła w zeszłym roku o prawie 50 procent i obecnie stanowi 27 procent całej dostępnej powierzchni. To według Savills, najwyższy wynik od okresu tuż po kryzysie finansowym w 2008 roku.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak sytuacja wygląda w Polsce? Z raportu Gi Group, Grafton Recruitment, Wyser i CBRE z marca 2021 r. „Rynek pracy: rok z koronawirusem” wynika, że do biur  wróciło już  nieco ponad 29 proc. pracowników. 20 proc. ankietowanych chce pracować wyłącznie zdalnie, a 13,63 proc. badanych jedynie w biurze. 

Przeczytaj również: Biura w pandemii. Jak wyglądają powroty do biur w Polsce?

Sukcesywnie rośnie jednak grupa menedżerów, którzy uważają, że przebywanie pracowników na wspólnej przestrzeni poprawia współpracę, wspiera rozwój młodszych pracowników i wpływa korzystnie na kulturę organizacyjną firmy.

Kurs na biuro

Dobrym przykładem, według New York Times, jest Mark Rose, dyrektor generalny Avison Young, firmy konsultingowej i zarządzającej nieruchomościami komercyjnymi, który zaapelował do pracowników o powrót do biura w kwietniu. Inne firmy z branży nieruchomościowej umożliwiają pracę z biura coraz większym zespołom tworząc bezpieczne środowisko pracy lub decydując się na modele hybrydowe. Ich zdaniem, powrót do biura większej liczby pracowników pomógłby dodatkowo ożywić centra miast, które od miesięcy były miastami-widmami.

Firmy nieruchomościowe nie są odosobnione w swoich decyzjach i strategiach zakładających powrót  do biur. Ponad 68 proc. pracodawców ankietowanych przez PwC stwierdziło, że pracownicy powinni przebywać w biurze co najmniej trzy dni w tygodniu, aby zachować kulturę korporacyjną. Wydaje się jednak, że ich pracownicy mają nieco inne preferencje - ponad 55 proc. osób ankietowanych przez PwC stwierdziło, że wolałoby pracować zdalnie co najmniej trzy dni w tygodniu.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.98.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!