PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Marketing nieruchomości to więcej niż logo, a branding budynków to nie tylko emocje

Marketing nieruchomości to więcej niż logo, a branding budynków to nie tylko emocje
mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 kwi 2018 16:55

Rośnie grono deweloperów zdających sobie sprawę, że marketing nieruchomości przestał był jedynie kwestią wymyślenia logotypu i wyprodukowania broszury budynku. Również władze polskich miast coraz bardziej profesjonalnie traktują temat promocji ich oferty inwestycyjnej.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 23 kwi 2018 16:55

O tym jak skutecznie wyróżnić daną lokalizację, przyciągnąć do niej nowych pracodawców oraz sprawić, że powstające biurowce i budynki mieszkalne zapełnią się ludźmi, dyskutowano podczas drugiego spotkania Places + Spaces które odbyło się 17 kwietnia w Warszawie. To cykl wydarzeń zainicjowanych przez polski oddział Urban Land Institute i dedykowanych ekspertom branży nieruchomości, urbanistyki i architektury, a także przedstawicielom władz samorządowych. Moderatorką drugiego z nich była Pia de Malherbe – doświadczona konsultantka w dziedzinie marketingu, która realizowała projekty m.in. dla Harrods Hotels czy Pocket London. „Minęły czasy Mad Menów. Obecnie mamy do czynienia z Math Menami – tworząc wizerunek, powinniśmy w równym stopniu opierać się na emocjach co na mierzalnych danych” – podkreśliła, nawiązując do popularnego serialu o branży reklamowej w latach 60-tych XX wieku.

Jej opinię potwierdził Lex Brans, dyrektor odpowiedzialny za marketing metropolii amsterdamskiej skierowany do inwestorów działających na rynku nieruchomości. W swoim wystąpieniu przybliżył metody i narzędzia, dzięki którym postrzeganie Amsterdamu wraca do normy po niedawnym kryzysie, gdy w 2012 roku z blisko trzydziestu inwestorów w tym mieście aktywnych pozostało zaledwie czterech. Jak stwierdził: „Inwestorzy podejmują decyzje, analizując ogólną sytuacją gospodarczą, dostępność kadr, odpowiedniej infrastruktury transportowej czy możliwość skorzystania z atrakcyjnych ulg podatkowych. Z drugiej strony – chcą działać w miastach z duszą, oferujących wysoką jakość codziennego życia.” Wyrazistość miasta to według Lexa czynnik, którego nie można lekceważyć: „Powrót Amsterdamu do gry na rynku inwestycyjnym w połowie wynika ze skutecznego brandingu opartego na emocjach, w 25 proc. z twardych wskaźników biznesowych, a w pozostałych 25 proc. - z długofalowego zaufania inwestorów.”

Swój punkt widzenia przedstawił Adam Pustelnik, Dyrektor Biura Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą w Urzędzie Miasta Łodzi. Podczas debaty zachęcał on do poszukiwania realnych możliwości w zakresie promocji miast i szukania inspiracji w ośrodkach o zbliżonym potencjale. Zastrzegł przy tym, że nie można bezwiednie kopiować rozwiązania z innych miejsc: „Warto mieć duże aspiracje, ale trzeba też mierzyć siły na zamiary i szukać własnej drogi. Błędem włodarzy wielu polskich miast, wynikającym głównie z lokalnej polityki, jest też komunikowanie międzynarodowej oferty inwestycyjnej do miejscowego odbiorcy. Gdyby nie odejście od tego nieefektywnego modelu, w Łodzi nie pojawiłoby się tak wielu nowych inwestorów z zagranicy.”

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.55.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!