PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Miejsca pracy przyszłości: W biurze jak w domu

Miejsca pracy przyszłości: W biurze jak w domu
Business Link Astoria, Warszawa. mat. Business Link
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2019 14:18

W coworkingu Uncommon w Londynie ustawiono łóżka i leżanki. W biurze firmy Grammarly w Kijowie można posłuchać muzyki, zrelaksować się czy zdrzemnąć, a przestrzeń wspólna poznańskiego Business Link Maraton przypomina domowe wnętrze. Coraz częściej też do biurowców można przyprowadzać zwierzęta. Udomowienie miejsca pracy to jeden z trendów, które – według raportu „Future of Office Spaces” – mają szansę zagościć w biurach na dłużej.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2019 14:18

Według raportu przygotowanego przez infuture.institute we współpracy ze spółką biurową Skanska, udomowienie przestrzeni zaobserwować można obecnie w bardzo wielu obszarach przestrzeni publicznej (m.in. w kawiarniach, restauracjach, hotelach, bankach czy urzędach). Trend ten wyraźnie widoczny jest także w przestrzeniach biurowych.

- Eksperci ocenili, że prawdopodobieństwo upowszechnienia tego trendu w perspektywie pięciu lat jest bardzo wysokie, na poziomie prawie 70 proc. Gotowości do wykorzystania tego trendu w aranżacji wnętrz na poziomie około 47 proc. - mówi Natalia Hatalska, analityczka trendów, założycielka i prezes infuture.institute. - Trend ten charakteryzuje się również wysoką efektywnością, jeśli chodzi o pracę.

Wystrój, klimat wnętrza, dodatki (np.: suszarki do włosów i szafki na własne kosmetyki w łazienkach, kuchnie, w których można wspólnie gotować, miejsca na drzemkę czy zabawki i kąciki dla dzieci), wygodne fotele i kanapy sprawiają, że pracownicy nie tylko czują się, ale i funkcjonują w biurze jak w domu. Granica pomiędzy przestrzenią biurową i domową zaciera się, tworząc przestrzenie typu „home away from home”. Udomowione przestrzenie biurowe można określić mianem „trzeciej przestrzeni”: czymś pomiędzy spersonalizowaną przestrzenią we własnym domu a formalnym miejscem pracy stanowiącym wizytówkę firmy.

- Już od jakiegoś czasu projektujemy nasze biurowce w sposób, który wpisuje się w trend udomowienia miejsca pracy, wyszczególniony w raporcie. Razem z renomowaną pracownią Henning Larsen wykorzystaliśmy koncept skandynawskiego domku letniskowego Sommarstuga, który stał się inspiracją do stworzenia tzw. lobby skandynawskiego. Dzięki temu zmieniliśmy podejście do projektowania lobby jako przestrzeni typowo tranzytowej i nieprzyjaznej - mówi Anna Tryfon-Bojarska, menadżer ds. innowacji w spółce biurowej Skanska. - Ze względu na swój charakter, skandynawskie lobby opiera się na kilku kluczowych elementach: ciepłym i dającym poczucie komfortu świetle, naturalnych materiałach, różnorodnych przestrzeniach do spotkań oraz odpoczynku. To zmienia zupełnie myślenie o funkcji i designie przestrzeni wspólnych w biurowcach Skanska – dodaje Tryfon-Bojarska.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.