Motywacja pracowników zdalnych i zarządzanie. Oto największe wyzwania pracodawców


Motywowanie pracowników zdalnych w 2021 roku będzie największym wyzwaniem dla 48 proc. pracodawców – wynika z badania zrealizowanego przez Crowe, Contract Administration i TGC Corporate Lawyers. Problemem dla firm pozostaje także brak regulacji prawnych dotyczących home office.
Z powodu pandemii, wiele firm stanęło przed wyzwaniami, z którymi dotychczas nie miały okazji się mierzyć. Koronawirus odcisnął piętno także na rynku pracy, w rezultacie na znaczeniu straciły niektóre z kluczowych problemów towarzyszących pracodawcom przez ostatnie lata.
- W zeszłorocznej edycji naszego badania, realizowanego przed wybuchem pandemii, ponad 70 proc. respondentów wskazało, że kluczowym wyzwaniem jest dla nich rekrutacja i utrzymanie zespołu. Obecnie pracownicy, w obliczu niepewnej sytuacji na rynku, dużo mniej chętnie zmieniają pracodawców, bardziej doceniając stabilność i bezpieczeństwo miejsca pracy – mówi Magdalena Aleksandrowicz, prezes Contract Administration na Polskę, Czechy i Słowację.
Obecnie kluczowe dla pracodawców stały się natomiast kwestie związane z powszechnym wykorzystaniem pracy zdalnej. Blisko połowa badanych firm wskazuje, że największą trudnością jest dla nich utrzymanie motywacji pracowników wykonujących pracę spoza biura (48 proc.), niewiele mniej jako kluczowe wyzwanie wskazuje zarządzanie zdalnym zespołem (37 proc.).
Z raportu "Polski biznes w sytuacji pandemii" przygotowanego przez Akademię Leona Koźmińskiego wynika, że model home office oceniany jest jako demotywujący i nudny. W znacznie mniejszym stopniu pracownicy identyfikują się także ze swoim pracodawcą. Dlatego coraz więcej firm, mając na względzie dobrostan pracowników, sygnalizuje swoje wsparcie i wdraża nowe rozwiązania, które mają na celu zacieśnić więzi społeczne i podnieść morale w zespole.
Więcej na PulsHR.pl
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.