PARTNERZY PORTALU


Nauka rozmija się z biznesem

Nauka rozmija się z biznesem
Fot. Fotolia
  • Autor: PAP
  • Dodano: 13 lip 2016 07:19

Czas, by uczelnie skończyły z niepraktycznymi wykładami, a firmy dostrzegły w badaczach partnerów – pisze "Puls Biznesu".

25 proc. absolwentów twierdzi, że zdobyć dyplom licencjata lub magistra to jedno, a móc wykorzystać zdobytą na wykładach wiedzę w praktyce, to coś zupełnie innego. Najbardziej krytyczni wobec systemu edukacji są absolwenci prawa (54 proc.) i nauk społecznych (63 proc.).

Po przeciwnej stronie stoją absolwenci kierunków medycznych i biologicznych, spośród których ponad 80 proc. uważa, że studia miały istotne znaczenie w przygotowaniu do wykonywanego zawodu - wynika z raportu Warsaw Enterprise Institute.W ocenie pracodawców, wiele osób wchodzących na rynek pracy nie zdobyło takich kompetencji, jak analityczne myślenie, zdolność rozwiązywania problemów czy samodzielność. Z kolei badania naukowe są postrzegane przez nich zazwyczaj jako nieinnowacyjne, nieprzydatne i oderwane od rzeczywistości.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.51.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!