PARTNERZY PORTALU


Nowe technologie wyzwaniem i szansą dla zarządzających biurowcami

Nowe technologie wyzwaniem i szansą dla zarządzających biurowcami
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 26 sty 2016 09:24

Wysoka dostępność powierzchni biurowej umacnia pozycję negocjacyjną najemców i zwiększa ich wymagania wobec właścicieli i zarządców budynków. Jest to szczególnie widoczne na rynku warszawskim - analizuje dr Zuzanna Paciorkiewicz, MRICS, dyrektor, Business Space Asset Services, Cushman & Wakefield.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 26 sty 2016 09:24

W sytuacji rosnącej podaży powierzchni biurowej, w celu zapewnienia wysokiego wynajęcia obiektu i utrzymania najemców, istotne jest dbanie o wysoki standard obiektu i wypracowanie dobrych relacji z najemcami. Firmy kładą coraz większy nacisk na design i jakość wykończenia wnętrz, które mają być spójne z ich wizją i wartościami. Aranżacja powierzchni wspólnych i wprowadzanie udogodnień, takich jak: kawiarnia, siłownia czy też strefa rozrywki i odpoczynku dla pracowników, tworzą atrakcyjne i wydajne środowisko pracy. Dzięki temu rośnie prestiż obiektu.

W perspektywie kolejnych lat wyzwaniem i zarazem szansą dla zarządzających są nowe technologie. Zwiększają one energooszczędność obiektu i wydajność systemów. Usprawniają także komunikację z najemcami poprzez wprowadzenie różnorodnych aplikacji mobilnych. Dużym udogodnieniem jest również rozbudowany portal i helpdesk dla najemców.

Kolejnym ważnym zadaniem stojącym przed zarządcami są działania mające na celu podniesienie jakości infrastruktury otaczającej budynek i współpraca z miastem na rzecz społeczności lokalnych. Kontrast między nowoczesnymi budynkami biurowymi, a nieuporządkowanym jeszcze otoczeniem jest charakterystyczny dla dzielnic poprzemysłowych. Rewitalizacja tych terenów wymaga czasu i współpracy między biznesem, miastem i właścicielami nieruchomości, szczególnie w przypadku dostępu do komunikacji miejskiej i infrastruktury drogowej.

Najemcy oczekują od zarządców również nowych projektów dotyczących akcji promujących ochronę środowiska i zdrowy tryb życia. Równie ważne jest wsparcie w procesie rozszerzonego raportowania aspektów środowiskowych i CSR, do czego zobligowani są zwłaszcza najemcy będący częścią globalnych korporacji.

Zarządcy nadal borykają się z różnorodnymi kwestiami prawnymi. Ubiegłoroczna nowelizacja prawa budowlanego nie wpłynęła znacząco na usprawnienie procesu uzyskiwania pozwoleń w przypadku prac aranżacyjnych w budynku. Nadal trzeba występować o takie samo pozwolenie, jak przy budowie nowego biurowca. Rok 2016 przyniesie zmiany w sferze regulacyjnej, choć jeszcze trudno ocenić, czy obejmą one to zagadnienie. Z kolei wzrost opłat za użytkowanie wieczyste gruntów będzie z pewnością stanowić większe obciążenie budżetu. Natomiast w wyniku noweli ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych od 1 stycznia br. wszystkie umowy zlecenia zostały objęte obowiązkową składką na ZUS, co przyczyni się do nieznacznego wzrostu kosztów utrzymania ochrony i serwisu sprzątającego. Najemcy i zarządcy będą więc zmuszeni do szukania oszczędności w innych obszarach.

Zmieniające się warunki rynkowe i rosnący poziom życia zwiększają wymagania najemców w zakresie aranżacji powierzchni i różnorodności oferowanych udogodnień, komfortu pracy i aktywności proekologicznej właściciela obiektu. Stanowi to duże wyzwanie dla zarządców, których rolą jest także optymalizacja kosztów.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-01-29 02:59:00
    Dotacje na innowacje, kredyt technologiczny, bon na innowacje: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.247.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!