Office&Cowork Centre chce się rozwijać też przez akwizycje?
Łukasz Kaleta, współzałożyciel Office&Cowork Centre: Tak, skupujemy mniejsze coworki, które albo sobie nie radzą, albo jako pojedynczy koncept nie dają satysfakcjonujących dochodów. W tym roku przejęliśmy dwa takie formaty. Nam się to opłaca, ponieważ mamy model, który pozwala zautomatyzować zarządzanie siecią. Na 20 lokalizacji wystarczą dwie osoby. Z każdą nową powierzchnią podwajamy z miesiąca na miesiąc przychodowość. Musimy zatem osiągnąć efekt skali, automatyzacja nam to ułatwia i przyspiesza.
Jak zautomatyzować pracę community managera?
Nie mamy takiej funkcji. Rynek jest na tyle niedojrzały, że szkoda na to czasu. Nasi klienci chcą się czuć normalnie w pracy. Do nas zgłaszają się osoby, które nie potrzebują szampana Dom Perignon w kranie, networkingu i atmosfery startupów opowiadających o milionach do zarobienia. Szukają wygodnego biura z możliwością jego zmiany, gdy będą się rozwijać. Od tych coworkingowych fajerwerków wolą niższą cenę najmu. Ponad 90 proc. firm, które odniosły sukces zaczynało w garażu, więc te wszystkie „wodotryski” tylko rozpraszają. Ta strategia się nam sprawdza, bo przez trzy lata straciliśmy zaledwie dwóch klientów...
Coworking to jeden z ważniejszych tematów tegorocznej edycji Property Forum 2019. Specjalnie dla gości wydarzenia zostanie przygotowany raport "Wszystko o coworkingu w Polsce". Uczestnicy konferencji wezmą też udział w sesji "Coworking wciąga. Jak kreować miejsce pełne zadowolonych najemców".
Coworking Roku – w takiej kategorii nagrodzimy też po raz pierwszy w trakcie Gali Prime Property Prize 2019.
Weź udział w ankiecie o coworkingu - podziel się swoimi doświadczeniami!
Więcej o Property Forum 2019 na www.propertyforum.pl
Komentarze