PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Philips rozważa sprzedaż części oddziału AGD

Philips rozważa sprzedaż części oddziału AGD
fotolia
  • Autor: PAP
  • Dodano: 28 sty 2020 11:28

Firma Philips rozważa sprzedaż oddziału AGD z przychodami rzędu 2,5 mld USD. Jest to element strategii szefa spółki Fransa van Houtena, który chce przekształcić ją w koncern skupiony na produkcji sprzętu medycznego - podała we wtorek agencja Bloomberga.

Wydzielenie jednostki zajmującej się opracowywaniem sprzętów domowych od ekspresów do kawy po oczyszczacze powietrza zająć ma od 12 do 18 miesięcy. Oferta sprzedaży powinna zaś, zdaniem dyrektora generalnego, cieszyć się "dużym zainteresowaniem".

Zbycie działalności ma zaś pomóc we skoncentrowaniu działań "Philipsa na technologii medycznej i dalszym rozwoju portfolio produktów w tę stronę" - przekonywał Van Houten.

Philips opuścił już rynek telewizorów, odtwarzaczy DVD oraz oświetlenia, a sprzedaż oddziału AGD ma zapewnić dalsze fundusze na inwestycje w technologie ochrony zdrowia, gdzie z firmą konkuruje m.in. Siemens Healthineers.

Przychody ze skanerów i urządzenia do monitoringu medycznego w ostatnim kwartale nadal rozwijały się w niezadowalający sposób - ocenił Bloomberg. W raporcie za IV kw. przyrost sprzedaży na poziomie 3,3 proc., podczas gdy analitycy spodziewali się ok. 5,2 proc. wzrostu.

Oddział tzw. połączonej opieki, zapewniający m.in. łączące się z internetem bezprzewodowe urządzenia monitorujące jest obecnie przekształcany, choć według agencji jego wyniki nie są jeszcze zadowalające. Mimo wzrostu popytu na tego typu rozwiązania Van Houten musi redukować koszty i radzić sobie z problemami w łańcuchu dostaw, dotkniętym międzynarodowymi cłami wojny handlowej USA i ChRL. Rentowność jednostki połączonej opieki wzrosła jednak w IV kw. do blisko 20 proc, poprawiła się także jego produktywność.

Dyrektor generalny wskazał, że firma przygotowuje się obecnie na możliwe konsekwencje szerzącej się w Chinach epidemii koronawirusa, rynku odpowiadającym za 15 proc. przychodów Philipsa, gdzie firma cieszy się dwucyfrowym wzrostem.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.194.161
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!