PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Piotr Kaszyński, Cresa: Rynek szuka nowego punktu równowagi

Piotr Kaszyński, Cresa: Rynek szuka nowego punktu równowagi
Pandemia jest dzisiaj oceniana jako zjawisko medyczne, z którym cywilizacja w końcu da sobie radę. Wyszliśmy już z szoku. Środowisko biznesowe szybko i sprawnie odnalazło się w nowej rzeczywistości - uważa Piotr Kaszyński, partner zarządzający firmy Cresa.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lip 2020 09:11

Pandemia być może nieco ostudzi zapał najemców: firmy będą ostrożne i niektóre wynajmą mniejsze powierzchnie. Jednak nie wydarzą się scenariusze w stylu: rezygnujemy z tradycyjnego biura i wysyłamy pracowników na home office – uważa Piotr Kaszyński, partner zarządzający firmy Cresa.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 02 lip 2020 09:11

Czy Cresa wróciła już do biur? 

Piotr Kaszyński, partner zarządzający firmy Cresa: Wszyscy wróciliśmy do biura, ale pracujemy w systemie rotacyjnym, aby zachować dystans społeczny. Oczywiście bierzemy pod uwagę sytuację rodzinną pracowników, chcemy, aby mogli pracować nie martwiąc się o opiekę nad dziećmi. 

Czyli wybraliście hybrydowy system pracy? 

Tak, ale jest to sytuacja przejściowa. Docelowo nie zamierzamy pracować w takim trybie. Ludzie w dłuższym horyzoncie czasowym nie chcą pracować z domu. Oczywiście jest to wygodna opcja, ale jednak w pewnym momencie zaciera się granica między pracą a życiem rodzinnym. Tak się na dłuższą metę nie powinno pracować. 

Pandemia jednak nie minęła, więc musimy się nauczyć z nią żyć? 

Oczywiście wirus bardzo zaraźliwy krąży wokół nas, ale da się z tym żyć i w granicach zdrowego rozsądku funkcjonować. 

Czy wasi klienci proszą o rady na temat restartu biura? 

Mamy kontakt z wieloma firmami, więc pytają się o nasze doświadczenia i obserwacje. Połowa przedsiębiorstw, głównie dużych korporacji, dobrze technologicznie rozwiniętych zezwala na home office, jeśli nie ma pilnej potrzeby obecności w biurze. Druga połowa wprowadza system rotacyjny, aby podtrzymać w zespole werwę, energię i potrzebę integracji. Restrykcje sanitarne zostały tak poluzowane, że środowisko pracy w biurowcu jest tak naprawdę najbezpieczniejsze. Kino, centrum handlowe, restauracja czy wesele lub inna okolicznościowa impreza niosą ze sobą większe zagrożenie niż biuro. 

Jednak kryzys dotyka wielu podmiotów. Czy firmy zaczynają już optymalizować wynajętą powierzchnię? 

Oczywiście zauważalny spadek konsumpcji przekłada się na spowolniony rozwój gospodarki. Rzeczywiście firmy szczegółowo teraz analizują swoje potrzeby lokalowe i ich koszty, które wiążą się nie tylko z czynszem, ale również z opłatami eksploatacyjnymi. Chodzi głównie o koszty zużycia mediów. One rosną i będą rosnąć szybciej niż sam czynsz. Warto podkreślić, że jest on tylko jednym ze składników kosztów prowadzenia biznesu, głównym są wynagrodzenia pracowników. Obecnie wiele przedsiębiorstw obie te pozycje modyfikuje. Jednak nie tak łatwo zmniejszyć powierzchnię biura, ponieważ zazwyczaj jest ona wynajęta na wiele lat. 

Można próbować wynegocjować zniżki, licząc na dobrą wolę wynajmującego. Podobno wiele firm tak robi? 

Tak, ale rezultaty są różne...

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.55.168
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!