PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Poprawia się wizerunek Łodzi

  • Autor: PAP
  • Dodano: 29 gru 2014 19:11

Z badań przeprowadzonych na zlecenie łódzkiego magistratu wśród pracowników firm pochodzących spoza Łodzi wynika, że znaczna część z nich chce zostać w tym mieście na dłużej niż 10 lat, a miasto jest postrzegane przez nich lepiej niż jego wizerunek oparty na stereotypach.

Większość badanych zmieniło na korzyść opinię o Łodzi już po zamieszkaniu w niej, a wśród największych zalet miasta wymieniali m.in. atrakcyjne miejsca i wydarzenia kulturalno-rekreacyjne, dużo terenów zielonych, ambitne inwestycje infrastrukturalne. Łódź kojarzy im się m.in. z centrum Manufaktura, muralami, ul. Piotrkowską, miastem studenckim, czy halą widowiskową Atlas Arena.

Raport "Łódź w oczach przyjezdnych" podsumowujący badanie wizerunku miasta wśród pracowników firm, którzy przyjechali do niego do pracy lub na studia na zlecenie Biura Obsługi Inwestora (BOI) łódzkiego magistratu przygotowała firma IDES Consultans Polska.

Jak podkreślił szef BOI Marcin Włodarczyk w całym procesie pozyskiwania inwestorów kwestią kluczową jest wizerunek miasta i zdolność Łodzi do przyciągania ludzi z innych regionów kraju. Stąd badania wizerunku miasta wśród osób, które przyjechały do niego za pracą, albo na studia i zostały w mieście.

W badaniu ankietowym przeprowadzonym na przełomie października i listopada wzięło udział 110 osób z 23, głównie dużych firm, w większości z kapitałem zagranicznym, m.in. z branży BPO i IT oraz produkcyjnych i logistycznych. Wśród badanych przeważali ludzie młodzi - aż 93 proc. z nich to osoby mające od 18 do 38 lat.

96 proc. badanych ma wykształcenie wyższe, a 78 proc. z nich studiowało w Łodzi i pozostało w tym mieście. Niemal połowa badanych mieszka już w Łodzi od roku do 4 lat, a 36 proc. - od 5 do 8 lat.

Jak mówiła na konferencji prezentującej raport prezes IDES Consultans Polska Wirginia Gostomczyk-Urbańska z badania wynika, że większość uczestników ankiety wiąże z miastem swoją przyszłość i planuje tu zamieszkać na wiele lat - dłużej niż 10 lat chce mieszkać w Łodzi 41 proc. badanych, a od 5 do 10 lat - 16 proc. 43 proc. ankietowanych planuje pobyt w mieście do 5 lat.

54 proc. z ankietowanych przed przyjazdem do Łodzi miało neutralną opinię o mieście, co czwarty badany miał dobrą, albo złą opinię o Łodzi. Nim rozpoczęli tu pracę kojarzyła się ona badanym z m.in. upadłym przemysłem włókienniczym, z miastem szarym i smutnymi mieszkańcami, pozamykanymi fabrykami, z biedą, walkami pseudokibiców czy przestępczością.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!