PARTNERZY PORTALU


Porzucili oklepane nazwy i stworzyli własną terminologię nowych systemów pracy

Porzucili oklepane nazwy i stworzyli własną terminologię nowych systemów pracy
Fot. Shutterstock, VGstockstudio
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2021 17:20

Ziemski, pozaziemski czy międzyplanetarny - Cushman & Wakefield porzucił oklepane nazwy i stworzył własną terminologię nowych systemów pracy. W modelu ziemskim będziemy codziennie przychodzić do biura. Pozaziemski to niemal całkowity home office. Najbardziej prawdopodobny i powszechny będzie międzyplanetarny, czyli hybrydowy. Oznacza obecność w firmie od jednego do czterech dni w tygodniu.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 lut 2021 17:20

Pandemia zresetowała dotychczasowy model pracy, dlatego teraz niemal wszystkie organizacje muszą poszukać nowego.

– Talent i kultura nadal pozostają wartościami, które budują przewagę konkurencyjną firm. Nie są to jedyne czynniki. Ważna teraz jest też spójność między oczekiwaniami pracowników, a tym co oferuje im firma. Jeśli komunikujemy pracownikom określone wartości, a działania ich nie potwierdzają, to mamy do czynienia z niedotrzymaniem obietnicy, co ma swoje konsekwencje – tłumaczyła podczas webinaru „Rola Biura w organizacji” Anna Trochim, Country HR Manager w Cushman & Wakefield.

Najciekawsze biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe oraz biura serwisowane na sprzedaż lub do wynajęcia. Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W kontekście wartości i priorytetów strategicznych C&W zakłada, że miejsce pracy ma m.in. wspierać budowanie dobrych relacji w społeczności, rozwój pracowników, osiąganie przez nich wyników, ich dobrostan oraz pomagać w zwinnym działaniu i podejmowaniu decyzji.

Ziemski, pozaziemski czy międzyplanetarny?

Czy praca zdalna sprzyja efektywności? – Z naszych badań wynika, że ludzie czują potrzebę przychodzenia do biura, pomimo odczuwalnej oszczędności czasu na dojazdach w trybie home office. W biurze jesteśmy w stanie szybciej załatwić wiele spraw, głównie dzięki osobistym spotkaniom, choćby przy ekspresie do kawy – wyjaśnia Anna Trochim.

To oczywiście skłania do refleksji na temat przyszłości pracy biurowej i zalet modelu mieszanego, czyli łączącego klasyczną formę przychodzenia do biura i trybu home office. Szukając optymalnego rozwiązania z poszanowaniem różnorodności potrzeb i oczekiwań, Cushman & Wakefield stworzył trzy modele pracy: ziemski, pozaziemski i międzyplanetarny. Ziemski, czyli ten, w którym codziennie przychodzimy do biura, prawdopodobnie – jeśli specyfika branży tego nie będzie wymagać – już do nas nie wróci. Pozaziemski to niemal całkowity home office. Pracownicy bywają w biurze tylko raz na jakiś czas, gdy muszą coś załatwić lub uczestniczą w umówionych wcześniej spotkaniach.

– Z naszego punktu widzenia najbardziej prawdopodobny i powszechny będzie międzyplanetarny, czyli hybrydowy. Oznacza obecność w firmie od jednego do czterech dni w tygodniu. Biuro ma służyć ładowaniu wewnętrznych baterii. Według naszych pracowników jest to absolutnie kluczowa zaleta tych „wizyt” – wylicza Anna Trochim.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.178.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!